kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۹۲۷۷
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۹
توقف دوباره سپاهان و خط و نشان گل‌گهر برای مدعیان در هفته ششم لیگ برتر فوتبال

استقلال با پیروزی به تعطیلات رفت

 


تیم فوتبال استقلال که در دو هفته متوالی برابر حریفانش متوقف شده بود، دیروز و در چارچوب هفته ششم لیگ برتر برابر نساجی به پیروزی رسید تا با خیال راحت به تعطیلات برود.
هفته ششم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاههای ایران از عصر دیروز با انجام هفت بازی آغاز شد که در یکی از این دیدارها تیم‌های استقلال تهران و نساجی مازندران به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه ۳ بر ۱ به سود استقلال ‏‬به پایان رسید.
در این مسابقه که از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه آزادی آغاز شد، پیمان بابایی (۴)، کوین یامگا (۵۴- پنالتی) و محمد محبی (۵۰) برای استقلال و ایوب کلانتری (۸۱- پنالتی) برای نساجی گلزنی کردند.
استقلال که در دو هفته گذشته برابر حریفانش با نتیجه تساوی متوقف شده بود، با برد دیروز دوباره به جدول بازگشت و ۱۱ امتیازی شد تا با خیال راحت به تعطیلات «فیفادی» برود. در مقابل نساجی مازندران هم پس از پیروزی دو بر صفر مقابل مس کرمان با روحیه بالایی رو‌به‌روی آبی‌پوشان تهرانی قرار گرفت اما شاگردان ریکاردو ساپینتو از انگیزه زیادی برخوردار بودند و اشتباهات فردی بازیکنان نساجی باعث شد شیرازه این تیم از هم پاشیده و شکست سنگینی در کارنامه‌شان ثبت شود.
ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال برای این مسابقه تیمش را با ترکیب زیر روانه میدان کرد: سیدحسین حسینی(کاپیتان)، سیلوا، عارف غلامی، جعفر سلمانی، کوین یامگا، آرش رضاوند، مهدی مهدی‌پور (۷۰- سعید مهری)، (۵۷- روزبه چشمی)، مهدی قایدی (۵۷ -زبیر نیک نفس) محمد محبی (۵۷- صالح حردانی) و پیمان بابایی (۴۶- رضا میرزایی).
در سایر بازی‌ها تیم تراکتور در تبریز برابر تیم صنعت نفت آبادان توانست دومین پیروزی پیاپی خود را در لیگ بیست‌ودوم جشن بگیرد. رضا اسدی در ششمین دقیقه از وقت‌های تلف شده نیمه دوم توانست دروازه نفتی‌ها را باز کند تا دوباره ناجی تیمش لقب گیرد.
تیم سپاهان اصفهان برای چهارمین هفته متوالی در لیگ برتر با نتیجه تساوی متوقف شد. سپاهان که دیروز از ساعت ۱۷:۳۰ میزبان آلومینیوم اراک بود به نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل نرسید. سپاهان که آخرین بار در هفته دوم برد را تجربه کرده بود، با نتیجه بازی دیروز چهار هفته از پیروزی دور ماند تا بحران تساوی‌ها بر این تیم سایه بیندازد. سپاهان اصفهان با این تساوی ۹ امتیازی و آلومینیوم نیز ۵ امتیازی شد.
تیم گل‌گهر توانست در هفته ششم لیگ برتر با تک گل رضا شکاری پیکان را مغلوب کند تا مدعی جدی قهرمانی در فصل جدید باشد. در این دیدار تیم پیکان که از ۱۷:۳۰ در ورزشگاه دستگردی و با قضاوت حسین زیاری، میزبان گل‌گهر سیرجان بود با نتیجه یک بر صفر مغلوب تیم میهمان شد.
شاگردان قلعه‌نویی که بازی را خیلی بهتر از حریف آغاز کرده بودند موفق شدند خیلی زود و در دقیقه ۹ روی یک ضربه ایستگاهی توسط رضا شکاری یک گل زیبا و تماشایی را وارد دروازه پیکان کنند.در نیمه دوم این دیدار هم گل اریک بایناما در دقیقه ۵۳ آفساید اعلام شد که این تصمیم داور اعتراض کادر فنی گل گهر را به همراه داشت.
همچنین دیدار دو تیم ملوان بندرانزلی و فولاد خوزستان به دلیل شرایط نامساعد جوی و بارش شدید باران در روزهای گذشته و لغزندگی زمین ورزشگاه انزلی برگزار نشد و به زمان دیگر موکول گردید. نتیجه دو دیدار نفت مسجد سلیمان با پرسپولیس و مس رفسنجان با هوادار به چاپ روزنامه نرسید.