kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۸۳۶۳
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۹

کیهان و خوانندگان

 

* به معلمان عزیز کشورمان تبریک عرض می‌کنم که بالاخره پس از یک دهه رتبه‌بندی به مرحله اجرا نزدیک شد ان‌شاءا... قشر فرهیخته معلم نیز تلاش کند در این شغل انبیاء رتبه علمی، اخلاقی، فرهنگی و سیاسی دانش‌آموزان را ارتقا دهد و سرباز ولایت باشد.
اندیکایی
* از تلاشگران سازمان صنایع دفاع به نوبه خود تقدیر و تشکر می‌کنم که کشور را از بعد صنایع دفاعی به اقتدار رسانده‌اند. از دولت دکتر رئیسی هم انتظار می‌رود با همکاری روزافزون با این سازمان‌، تحرک ویژه‌ای در تولید خودروی ملی و حل مشکلات این صنعت ایجاد نمایند.
شریفی
* پنج چالش بزرگ رژیم صهیونیستی، آنها را به وحشت ‌انداخته است و دیگر آن روزهای خوش را ان‌شاءالله تالحظه محو قریب‌الوقوع این رژیم نخواهند دید.این چالش‌ها عبارتند از: 1- ایران 2- بحران نیروی انسانی 3- حزب‌الله لبنان 4- از بین رفتن آزادی عمل نیروی هوایی این رژیم 5- نوار غزه و کرانه باختری!
افشار
* در اخبار اعلام شد دولت سوئد دادخواست وکیل بیماران پروانه‌ای ایرانی را برای الزام شرکت سوئدی «مولنیکه» جهت ارسال پانسمان‌های خاص این بیماران را رد کرده است. این کار غیرانسانی و نشانی از باطل بودن ژست‌های دروغین انسان‌دوستانه سیاستمداران غربی است.
فرزندی
* محروم کردن بیماران پروانه‌ای از پانسمان‌های مورد نیاز از سوی دولت سوئد نشان داد شعارهای بشردوستانه غربی‌ها جز یک بازی سیاسی نیست و بین آنها دولت آزاده‌ای وجود ندارد.
قدرشناس
* سفر آسان اربعین خواسته مردم از مسئولان کشور است. قرار گرفتن ایام اربعین درگرمای تابستان و این که جمعیت زائران بیش از هر سال خواهد بود تدابیر ویژه را برای تسهیل این سفر زیارتی می‌طلبد. امیدواریم کوتاهی نشود.
قریشی
* وضعیت سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه استراحتگاه‌های بین راهی استان‌های منتهی به مرز عراق در شأن زائرین امام حسین(ع) نیست. امیدواریم در فرصت باقی مانده تا اربعین اقدامی صورت بگیرد.
رضوانی
* لطفا ستاد اربعین مشخص بکند که تست PCR برای زائرینی که قصد خروج از مرزها را دارند ضروری است یا خیر؟ نقل قول‌های متفاوتی می‌شنویم. کدام درست است؟
قاسم‌پور
* رشدی ملعون کتاب کفرآمیز آیات شیطانی را به سفارش رئیس ‌یهودی انتشارات وایکینگ با پیش‌پرداخت ۸۵۰ هزار پوند نوشت و با نوشتن این کتاب عضو انجمن سلطنتی ادبیات انگلستان شد و لقب سلطنتی شوالیه را از ملکه انگلیس گرفت. از سوی دیگر هزینه تامین امنیت میلیونی او به عهده دولت انگلستان افتاد. با این حال بعضی از غربزده‌های مزدور چشمان خود را روی این حقایق بسته و گفته‌اند کار رشدی پروژه نبوده است.
جمشیدی
* جیرجیرک خانگی، کرم آرد زرد و ملخ مهاجر سه گونه حشره‌ای هستند که اتحادیه اروپا به مردم این قاره در پی گرانی گوشت به عنوان غذای جدید پیشنهاد داده است. چه کسی تصور می‌کرد اروپا به این حد از استیصال برسد.
ظهره‌وند
* بعضی‌ها برداشت درستی از ازدواج آسان ندارند. ازدواج آسان با انتخاب درست همسر فرق دارد. انتخاب درست یعنی شناخت کامل از شریک آینده زندگی و خانواده او پیش از ازدواج که اگر زمانبر هم باشد اشکال ندارد. ازدواج آسان بعد از این مرحله است یعنی اینکه در هزینه‌های مراسم عروسی و تهیه جهیزیه آسان بگیریم.
دهقان
* واقعا برای تیم جودوکاران که در رستوران دهکده بازی‌های کشورهای اسلامی در قونیه ترکیه در انظار عمومی با یکدیگر درگیر شدند و از بازی‌ها نیز حذف شدند متاسفم! اخلاق است که در ورزش حرف اول را می‌زند نه بی‌اخلاقی.
شمسی‌پور
* خبر کوتاه این بود که قیمت برق در اتحادیه اروپا به دلیل کمبود گاز برای نیروگاه‌ها، شش برابر شده است. می‌خواستم بنویسید حالا که بی‌بی‌سی از شهرکرد کشور ما با سرافکندگی فارغ شده سری به داخل کشور بحران‌زده خودش بزند.
یحیایی
* گزارش تحقیق و تفحص مجلس از فولاد مبارکه نشان از عمق فساد در یک شرکت دولتی در دولت گذشته دارد. مجلس انقلابی با این اقدام خود، کاری شایسته در زمانی کوتاه انجام داد. حال نوبت دستگاه قضایی است که با اجرای قانون‌، بار دیگرفسادستیزی خود را نشان بدهد. امیدواریم رسیدگی کامل و بدون نقص به این پرونده سرآغاز جدید برای اصلاح شرکت‌های دولتی باشد.
املاکی
* دکتر پزشکیان گفته مگر نمی‌گویند برجام و ارتباط با دنیا لازم نیست؟ آقای دکتر زیبنده شما نیست که سخن غیرمنطقی بیان کنید. چه کسی گفته ارتباط با دنیا لازم نیست؟ این دوستان شما بودند که همه درها حتی به روی همسایگان را بستند و کشور را به زمین سوخته تبدیل کردند و منتظر گشودن کعبه آمالشان یعنی آمریکا بودند! امروز مراوده با اکثر کشورها به ویژه با همسایگان با ظرفیت بالایی برقرار است و مردم آثار آن را می‌بینند و این شما هستید که کفران نعمت می‌کنید.
نیک‌نام
* برخی تا یک فسادی در یک مجموعه‌ای مثل فولاد مبارکه و... رخ می‌دهد بدون تأمل می‌گویند فساد سیستمی است. یعنی با عرض پوزش همه فاسد و دزدند! در حالی که این یک مغالطه و سخن نامربوط است که برخی افراد بر زبان جاری می‌کنند. هیچ‌کس نمی‌گوید فساد در سیستم نداریم، فساد شبکه‌ای داریم که باید با آنها به جد مبارزه کرد ولی الحمدالله فساد سیستمی نداریم. بسیاری از مسئولین و مدیران واقعا پاکند ولی برخی به صورت باندی، شبکه‌ای و... در برخی سیستم‌ها فعالند که باید با آن عده‌ مبارزه و برخورد کرد! دین اسلام و آموزه‌های دینی ما را وادار به تفکر، تأمل در سخن گفتن می‌کند.
مرادی
* آمریکا و اروپا امروز نیاز شدید به کاهش قیمت نفت و فرآورده‌های نفتی برای حل مشکلات سوختی خود دارند و فریب و نیرنگ آنها که تمام قد به دنبال احیای برجام هستند این است که با کاهش قیمت نفت مشکل خود را حل و دوباره لگد به برجام بزنند و آمریکا از مکانیسم ماشه بهره جوید و دوباره از اول شروع به خباثت کند و ما را مجددا به چند سال قبل برگرداند.
احمدی
* وقتی بایدن نمی‌تواند تضمین بدهد‌، کدام انسان عاقلی با چنین جانورانی عقد اخوت می‌بندد؟ آیا تجربه 44 ساله ما از بدعهدی‌های این شیاطین ما را به تأمل وانمی‌دارد که عدم توافق از توافق بد بهتر است؟ آن هم توافق با کسی که نیاز شدید امروزش او را وادار کرده که التماس کند تا بلکه برای بدبختی خود چاره‌ای کند؟
صیدی
* کشورهای غربی از سلمان رشدی مرتد بیش از سه دهه به شدت حفاظت و مراقبت نمودند تا به او آسیبی نرسد که بالاخره بخشی از سزای خود را توسط جوان آمریکایی حس کرد. عرض من این است که چرا غربی‌ها در قبال جنایات همپیمانان خود مثل ترور دانشمندان هسته‌ای ما واکنش نشان ندادند و آنها را محکوم نکردند‌، ولی حالا برای آسیب دیدن یک عنصرفاسد هتاک به مقدسات یک میلیاردمسلمان این همه سر و صدا راه ‌انداخته‌اند؟
کامکار
* برای پیشبرد منافع اقتصادی کشور ضرورت دارد همه جناح‌ها و گروه‌های سیاسی از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای حمایت کنند. تیم ملی را همه باید تشویق کنیم و منافع جمع را بر منافع حزبی و گروهی ترجیح بدهیم.
بیگدلی
* از طرح ضربتی جمع‌آوری و امحای حیوانات موذی و پاکیزه شدن محله‌ها و پیشگیری از انواع بیماری در منطقه ۱۴ شهرداری با شناسایی و طعمه‌گذاری بیش از ۱۰۰۰ منفذ در تابستان تشکر می‌کنم. امیدوارم این کار را ادامه دهند تا دیگر شاهد هیچ حیوان موذی در منطقه که بعضا رعب‌آورند نباشیم.
قاسمی