kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۸۳۴۴
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۹

آزاد‌سازی 400 هکتار از اراضی مناطق حفاظت‌شده از تصرف غیرقانونی

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: در یک سال گذشته حدود چهار میلیون و ٢٠٠ هزار مترمکعب معادل۴٠٠ هکتار از اراضی مناطق حفاظت‌شده که تحت تصرف غیرقانونی درآمده بود آزاد شد.
 
 
 
به گزارش خبرگزاری ایرنا، رضا انجم شعاع، دیروز در نشست خبری به مناسبت هفته دولت افزود: حدود دو هزار پرونده در زمینه مسائل مختلف محیط‌زیست در سطح کشور مفتوح است که در حال پیگیری آنها هستیم. بخشی از این پرونده‌ها به مناطق چهارگانه حفاظت‌شده مربوط بود که بخشی از آنها به تصرف غیرقانونی درآمده بودند که با پیگیری‌های صورت‌گرفته حدود ۴٠٠ هکتار آزاد و به مناطق حفاظت‌شده برگشت داده شد. وی تاکیدکرد: یکی از تاکیدات ما در این آزاد‌سازی حفظ خاک و سایر مولفه‌های زیستی اعم از پوشش گیاهی و گونه‌های جانوری است، برای تولید یک سانت خاک به حداقل ٨٠٠ سال زمان نیاز است بنابراین حفظ محیط‌زیست در مناطقی مانند زاگرس و هیرکانی که جزو ذخایر ارزشمند کشورند، از اهمیت زیادی برخوردار است.
انجم شعاع گفت: در دیوان عدالت اداری ۱۵۷ پرونده داشتیم که ۹۰ درصد آنها در جهت ابطال دستورالعمل‌های سازمان بود که توانستیم این رأی‌ها را به نفع سازمان محیط‌زیست دریافت کنیم، در کنار آن هم ۱۴۰ پرونده دیگر در حال پیگیری و رسیدگی است.