kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۸۳۲۸
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۹

زمزمه قیام اسرای فلسطینی در اعتراض به شکنجه و آزار در زندان‌های صهیونیستی

 
 
سرويس خارجي-
با ادامه فشارهای غيرانساني به اسراي فلسطيني، برخي منابع از احتمال قيام در زندان‌هاي رژيم صهيونيستي خبر مي دهند.
اگر تاريخ فلسطين را از ابتداي تجاوز صهيونيست‌ها تاكنون ورق بزنيم، بي ترديد اسيران فلسطيني بخش مهمي از تاريخ اين سرزمين خواهند بود. باشگاه اسیران فلسطين روز شنبه از وقوع تنش‌های شدید در زندان‌های رژیم صهیونیستی بعد از اقداماتی علیه این اسرا خبر داده و گفته تنش‌ها در زندان‌های رژیم صهیونیستی به اين دلیل صورت گرفته كه صهيونيست‌ها تلاش داشته‌اند تا دستگاه‌های برقی و وسايل مورد نياز اسيران را مصادره كند؛ اما فلسطيني‌هاي در پشت ميله‌هاي اسارت حاضر نشده‌اند درخواست زندانبانان را برآورده كنند. این باشگاه اعلام کرده، صدها تن از اسرای فلسطینی براي چندمين روز پياپي است که در محوطه‌های زندان‌ها دست به تحصن زده و به این شکل به مبارزات خود حتی از درون سلول‌ها ادامه می‌دهند.
در عين حال اين روزها «خليل عواوده»؛ ستاره نام آشناي اسراي فلسطيني است كه نام او به كرات در تحولات منطقه شنيده مي شود. اين اسير فلسطيني كه در اعتراض به بازداشت بي دليل و ظالمانه خود از 168 روز پيش، يعني از حدود 6 ماه پيش در اعتصاب غذاي سخت به سر مي برد؛ همچنان مصمم است كه به اعتصاب اعتراضي خود با هدف رسوا كردن صهيونيست‌ها ادامه دهد و از همين رو نيز گفته است جز با آزادي كامل به هيچ عنوان حاضر به شكستن اعتصاب غذايش نيست. تصاويري كه از اين اسير فلسطيني منتشر شده، پيكر بسيار نحيف و استخواني او را نشان مي دهد كه مانند كوهي استوار در برابر نظاميان سرتاپا مسلح صهيونيست ايستادگي مي كند.
با اين حال با ادامه شرايط وخيم اسراي فلسطيني اكنون زمزمه قيام در زندان‌ها نيز به گوش مي رسد و «ماهر الاخرس»، آزاده فلسطینی و یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین نسبت به احتمال قیام اسرا در زندان‌های رژیم صهیونیستی هشدار داده و گفته است: شاید شرایط زندان‌های رژیم صهیونیستی به مرحله قیام برسد. شرایط زندانیان فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی معادل بدترین شرایط زندان‌ها در کشور‌های غربی است، اما براي غربي‌ها وضعيت حقوق بشر در اين زندان‌ها محلي از توجه ندارد و عجيب نيست اگر زندان‌هاي رژيم صهيونيستي در آينده نزديك با قيام اسرا رو‌به‌رو شوند.