آمریکا دست از تنشسازی با چین بر نمیدارد این بار فرماندار ایندیانا سر از تایوان درآورد!
در ادامه تنشزاییهای مقامهای آمریکایی این بار، «اریک هولکامب» فرماندار ایالت ایندیانا وارد تایوان شد تا بار دیگر پکن را به خشم آورد!
پس از رئیسمجلس نمایندگان آمریکا، هیئتی از اعضای سنای آمریکا به تایوان سفر کردند و حالا خبر میرسد که «اریک هولکامب» فرماندار ایالت ایندیانا یکشنبه وارد تایپه شده و به آخرین مقام آمریکایی تبدیل شده که از تایوان بازدید و از فشارهای چین برای عدم انجام چنین سفرهایی سرپیچی میکند. وی در توئیتی اعلام کرد که از کره جنوبی نیز دیدن خواهد کرد. به گفته دفتر ریاستجمهوری تایوان، این مقام آمریکایی امروز با «تسای اینگ-وِن» رئیسجمهور تایوان دیدار خواهد کرد. این در حالی است که چین در واکنش به سفر تحریکآمیز «نانسی پلوسی»، با اقداماتی از قبیل برگزاری رزمایشهای نظامی در تنگه تایوان و اعمال تحریم علیه تعدادی از مقامات تایوانی حامی استقلال این جزیره پاسخ داده است و رزمایشهایش که همچنان ادامه دارد.