kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۷۷۸۰
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۰

کیهان و خوانندگان

 

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323
* صداقت یعنی دکتر رئیسی، که به مردم قول داد کرونا را جمع کند و از 700 نفر مرگ و میر به صفر و حالا با اوج‌گیری مجدد به حدود ۷۰-۶۰ نفر رسید، اقتصاد را به برجام گره نزد و مردم را معطل نگه نداشت‌، مثل رئیس‌جمهور قبلی صدها توهین به مردمش نکرد، در کاخ زندگی نکرد، پول بی‌پشتوانه چاپ نکرد، یارانه را چند برابر کرد، ارز ترجیحی 4200 که چند هزار نفر از آن ارتزاق می‌کردند و میلیاردر می‌شدند را به تمامی مردم داد، بودجه مناطق محروم را چند برابر کرد، از قاچاق آرد و روغن یارانه‌ای جلوگیری کرد، صنعت فضایی را فعال کرد و ماهواره‌ها یکی پس از دیگری به فضا پرتاب می‌شوند، کریدور ترانزیت شمال جنوب را فعال نمود، اغلب هفته‌ها به جای استراحت به سفرهای استانی رفت، مشکل قطعی برق، نهاده‌های دامی و... را حل کرد و...
نصیری
* رئیس‌جمهور مردمی و انقلابی در یک سال اول خدمت خود با سفر به تمام استان‌های کشور رکورد زد. چنین سفرهایی طی 44 سال گذشته بی‌سابقه بود. صرفا به مرکز استانها در این سفرها توجه نشد. رئیسی به محروم‌ترین نقاط نیز سرکشی کرد و پای درددل مردم نشست و در حد توان به حل مشکلات اهتمام ورزید. رئیس‌جمهور به جای سفر تفریحی جمعه و تعطیلات به کیش اکثر جمعه‌ها را به سفرهای استانی اختصاص داد و در این سفرها به مردم و نخبگان هم هیچ اهانتی صورت نگرفت! از خداوند توفیقات روزافزون برای رئیس‌جمهور دلسوز و مردمی و انقلابی را خواستارم. ان‌شاءالله مردم در سال‌های آینده حلاوت و شیرینی این زحمات و ثمرات سفرهای استانی را خواهند چشید.
محمدجواد شعبانی
* ضربه کاری ضارب سلمان رشدی توهین‌کننده به پیامبر اکرم(ص) را باید تیر غیبی دانست چرا که موجب شد یک حکم شرعی و آرزوی قلبی بر زمین مانده به اجرا در بیاید.
نوریان
* سلمان رشدی مرتد که طی این چند دهه مثل موش‌ها درهزار سوراخ زندگی کرد به محض آفتابی شدن ضربه ‌فنی شد و ان‌شاءالله به درک واصل شود و به همقطارانش در جهنم بپیوندد. این تازه آغاز عذاب جسمی او در دنیاست. هر که با حق در افتاد ورافتاد!
بهشتی‌نژاد
* اگر شهید همدانی‌ و شهید سلیمانی‌ و دیگر مدافعان حرم نبودند خدا می‌داند داعشی‌های تروریست به پشتیبانی غرب و غربی‌ها چه مصیبتی بر سر کشورهای منطقه و ایران می‌آوردند. توهین میرحسین موسوی از سران فتنه به شهید همدانی این افتخار ملی‌، توهین به شرافت ایرانیان است بنابر این بی‌جواب نباید بماند.
احمدی
* شهید عزیزمان سردار همدانی برای اطمینان مردم سوریه زن و بچه خود را هم به سوریه برد تا آنها بدانند که تا آخرین نفس در کنار‌شان خواهد ماند و از مردم مظلوم و افراد بی‌گناه دفاع خواهد کرد.
مجید اقبالی
* شیوع کرونا در کشور در کنار همه آثار منفی‌اش این اثر مثبت را برای دختران و پسران در آستانه ازدواج و تشکیل زندگی مشترک داشت که به علت شرایط کرونایی کشور با برگزاری مراسم ساده عروسی و به دور از تجملات و تشریفات توانستند با هزینه کم راهی خانه بخت بشوند. این رفتارهای خوب باید بعد از رفتن کرونا از کشور هم در سبک زندگی ما مردم تداوم پیدا کند.
واعظ‌پور
* از تمامی عزیزانی که در کلانتری‌های سراسر کشور در ایام دهه محرم برای ایجاد نظم و انضباط و امنیت شهری و روان‌شدن عبور و مرور شهروندان ساعت‌های متمادی در خیابان‌ها حضور داشتند تقدیر و تشکر می‌کنم. خداوند به همه آنها جزای خیر عنایت کند. حقیقتا کار بسیار مشکلی بر دوش دارند و ساعت‌ها باید سر پا باشند و مراقب نظم و امنیت جامعه و مردم.
صحفی
* روزنامه‌های آمریکا از افزایش قیمت تخم‌مرغ در این کشور نوشته‌اند. چند روز قبل هم به موضوع گران شدن گوجه‌فرنگی پرداخته بودند. این چه ابرقدرتی است که مردمش از خوردن یک وعده املت ساده عاجز شده‌اند!
شرافتی
* شنیدن خبر حذف واژه جعلی «اس رائي‌ل» از بخش فروش بلیط جام جهانی قطر در سایت فیفا خبر خوشحال‌کننده‌ای بود. به امید روزی که شاهد حذف کامل رژیم کودک‌کش اسرائیل از جغرافیای جهان باشیم. ان‌شاءالله
رنجبر
* در طول عمر بابرکت انقلاب اسلامی افراد خدوم، جهادگر و... بدون چشم‌داشت از قشرهای مختلف (از پزشک و مهندس و دانشجو گرفته تا کارگر ساده)در اقصی نقاط کشور به هم‌وطنانمان خدمت‌رسانی می‌کنند و گره زندگی آنها را می‌گشایند. خداوند بر توفیقاتشان بیفزاید که در این دنیایی که بسیاری فقط به زراندوزی می‌پردازند این‌گونه بدون منت و دستمزد به قشر مستضعف خدمت می‌کنند.
علی‌آبادی
* سکوت اصلاح‌طلبان در مقابل بیانیه میرحسین موسوی از سران فتنه 88 توجیه‌پذیر نیست. اگر اسم این کار قبیله‌گرایی نیست پس چیست؟
کیوانی
* توهین به مفاخر ملی و فراملی به ویژه امثال شهید همدانی که امنیت ناموس خود را مدیون جانفشانی‌های این عزیزان می‌دانیم کاری بسیار زشت و احمقانه است و همه باید آن را محکوم کنند.
عزیزی
* تا کی قرار است تسلیم مافیای کنکور باشیم؟ برای علاج این فساد باید از یک جا شروع کرد. دست روی دست گذاشتن کار را سخت‌تر می‌کند.
ربیعی
* مسئولین آموزش و پرورش لازم است گزارش بدهند برای اصلاح کتاب‌های درسی دانش‌آموزان و کاربردی شدن کتب آموزشی که از مطالبات رهبر معظم انقلاب است تاکنون چه کار کرده‌اند؟
بخشی
* استیضاح‌ در مجلس باید گره‌ای از مشکلات کشور را باز کند. در ضمن اضافه کردن وزیر و وزارتخانه مشکلی را حل نمی‌کند.
صباغی
* جولان دادن موش‌های بزرگ در پیاده‌رو خیابان 17 شهریور موجب رعب و وحشت بعضی از عابران شده است. از مسئولان شهرداری منطقه 12 تهران تقاضای سم‌پاشی و طعمه‌گذاری در این محله را داریم.
اشتری
* اجاره غرفه در ایستگاههای مترو سنگین بوده و در توان مالی جوانان جویای کار نیست. به همین دلیل بیشتر غرفه‌ها خالی هستند و افرادی که این غرفه‌ها را اجاره می‌کنند پس از مدت کوتاهی آنها را تحویل می‌دهند. آیا نمی‌شود با آسان‌گیری بیشتر این غرفه‌ها اجاره داده شود و شرایط اشتغال هر چه بیشتر جوانان بیکار فراهم گردد؟
وکیلی
* یکی از رانندگان شرکت واحد خط پارک‌سوار شهید محلاتی- میدان شهدای هفت‌تیر داخل اتوبوس سیگار می‌کشد و با مسافرین برخورد خوبی ندارد. از مسئولان امر تقاضا داریم به موضوع رسیدگی بکنند.
قصابان
* صاحب مغازه جوشکاری برای یک خال جوش روی جک موتورسیکلت بنده مبلغ دویست هزار تومان پول گرفت. وقتی نظارت و کنترلی روی کارهای خدماتی نباشد صاحبان بعضی مشاغل به راحتی اجحاف می‌کنند.
نامدار
* برخی از نانوایی‌ها به بهانه صرفه نداشتن برایشان‌، نان ساده پخت نمی‌کنند و مشتریان را به خریدن نان کنجدی که در آتش تنور سوخته و خاصیتی ندارد مجبور می‌کنند. اگر نانوایی برای صاحبان آنها سودی ندارد پس چرا مجوز نانوایی تا 6 میلیارد تومان معامله می‌شد.
روشنگر
* چندین سال از راه‌اندازی ایستگاه مترو شهدا خط 4 می‌گذرد ولی کارگاه آن جمع نمی‌شود و موجب سد معبر شده است. امیدواریم مسئولین امر ترتیب اثر بدهند و نسبت به رفع مشکل اقدام نمایند.
شریفی