kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۷۷۰۶
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰

تکرار قهرمانی جهان توسط آزادکاران جوان کشتی کشورمان

 

تیم کشتی آزاد جوانان کشورمان با کسب سه مدال طلا، یک مدال نقره و چهار مدال برنز عنوان قهرمانی پیکارهای جهانی بلغارستان را کسب کرد.
رقابت‌های کشتی آزاد جوانان قهرمانی جهان طی روزهای 24 لغایت 26 مرداد ماه در شهر صوفیه بلغارستان برگزار شد و تیم ایران با کسب سه مدال طلا، یک نقره و چهار برنز قهرمانی سال گذشته خود در این مسابقات را تکرار کرد.
برای تیم کشتی آزاد کشورمان، سبحان یاری در وزن 79 کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در وزن 92 کیلوگرم و امیررضا معصومی در وزن 125 کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند، آرمین حبیب‌زاده در وزن 61 کیلوگرم صاحب مدال نقره شد و احمد محمدنژاد جوان در وزن 57 کیلوگرم، حسین محمدآقایی در وزن 70 کیلوگرم، عارف رنجبری در وزن 86 کیلوگرم و امیرعلی آذرپیرا در وزن 97 کیلوگرم به مدال برنز رسیدند.
در رده‌بندی تیمی، ایران با 159 امتیاز به عنوان قهرمانی دست یافت، آمریکا با 132 امتیاز دوم شد و تیم هند با 112 امتیاز سوم شد.
ارزش این قهرمانی زمانی دو چندان می‌شود که بدانیم برای دومین سال متوالی جوانان کشتی آزاد عنوان قهرمانی جهان را بدست آوردند. سال گذشته مسابقات جهانی جوانان در روزهای 25 تا 27 مرداد ماه در شهر اوفا برگزار شد. تیم جوانان کشورمان در خاک روسیه موفق به کسب 5 مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز شد و با 178 امتیاز جام قهرمانی را بالای سر برد.
در آن تیم رحمان عموزاد خلیلی، عرفان الهی، محمد نخودی، امیرحسین فیروزپور و علی اکبرپور در اوزان 61، 70، 79، 86 و 125 کیلوگرم به مدال طلا، مهدی حاجیلوئیان در وزن 92 کیلوگرم به مدال نقره و علیرضا عبداللهی در وزن 97 کیلوگرم به مدال برنز رسیدند و بعد از ایران، دو تیم روسیه و آمریکا با 142 و 129 امتیاز دوم و سوم شدند.