معاون شهرداری تهران خبر داد
اعزام500 دستگاه اتوبوس از پایتخت به مرزها برای جابهجایی زائران اربعین
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران در آیین افتتاح ایستگاه زائران کربلا (عمود صفر) در مسجد پایانه غرب تهران، از اعزام ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابهجایی زائران اربعین به مرزها خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید مجتبی شفیعی افزود: اتوبوسهای اعزامی از دستگاههای فعال در ناوگان حملونقل پایتخت نیستند و از اتوبوسهایی که در اختیار سرویس شرکتها و بخش خصوصی قرار دارند، استفاده خواهد شد و مدیریت آن بر عهده شهرداری است. شفیعی با بیان اینکه در پایانهها خدماتی برای رفاه زائران ارائه میشود، ادامه داد: در راستای مدیریت سفر برای ورود زائران به خاک عراق پیشبینیهای لازم صورت گرفته و اتوبوسها زائران را تا نقطه مشخص جابهجا خواهند کرد.
مدیرعامل سازمان پایانهها و پارکسوارهای شهرداری تهران نیز در این مراسم با بیان اینکه خدماتی به زائران عتبات در این پایانه ارائه میشود، افزود: هرچه به اربعین نزدیکتر میشویم، تعداد مسافران عتبات افزایش پیدا میکند و در حال حاضر روزانه ۱۷ تا ۲۰ سرویس به سمت عتبات حرکت میکند و برآورد ما این است تعداد سرویسها در روز به ۶۵۰ مورد برسد.
مهدی وحدتکار از پیشبینی خدمات ویژه اربعین در قالب خدمات موکبها برای ارائه به زائران خبر داد و گفت: موکبهای پذیرایی با هزینه مردم و مشارکت زوار ایجاد خواهد شد.