مخالفت خانواده قربانیان حادثه 11 سپتامبر با مصادره اموال مردم افغانستان به اسم آنها
خانواده بازماندگان حادثه ۱۱ سپتامبر در واکنش به اقدام دولت بایدن برای مصادره نیمی از داراییهای افغانستان
به نفع آنها، این اقدام را غیر اخلاقی خوانده و خواستار آزادسازی این پولها به نفع مردم افغانستان شدند.
به گزارش «پولیتیکو»، نزدیک به 80 نفر از اعضای خانواده بازماندگان حادثه 11 سپتامبر در نامهای خطاب به بایدن نوشتند: هرگونه استفاده از 7 میلیارد دلار برای پرداخت غرامت به اعضای خانواده 11 سپتامبر از نظر قانونی مشکوک و از نظر اخلاقی اشتباه است. دستور دهید و تأیید کنید که وجوه بانک مرکزی افغانستان متعلق به مردم افغانستان و تنها مردم افغانستان است، آنها به این پول بسیار بیشتر از ما نیاز دارند. با وجود این، بین خانوادههای قربانیان حادثه 11 سپتامبر درباره مصادره نیمی از داراییهای مردم افغانستان به نفع آنها اتفاق نظری وجود ندارد، برخی از آنها خواستار دریافت این پولها هستند و میگویند افغانیها پس از شکست در مبارزه با طالبان و بازگشت آنها به قدرت حق دریافت این پول را از دست دادند.