kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۷۶۵۰
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵

ادامه کاهش نرخ سکه و طلا در بازار تهران

 
 
قیمت سکه و طلا در بازار تهران روند نزولی چند روز اخیر خود را ادامه داد.
به گزارش خبرگزاری‌ها، هر سکه تمام بهار آزادی طرح امامی دیروز در صرافی‌های تهران به‌طور میانگین ۱۳ میلیون و ۷00 هزار تومان معامله شد که نسبت به روز سه‌شنبه ۳۴0 هزار تومان کاهش داشت. همچنین هر سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز به‌طور متوسط در صرافی‌های پایتخت به مبلغ ۱۲ میلیون و 800 هزار تومان قیمت خورد که با نوسان 150 تا ۱۶۰ هزار تومانی مواجه شد.
نرخ هر سکه نیم بهار آزادی اما به‌طور متوسط در صرافی‌های تهران به مبلغ هفت میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله شد و قیمت هر سکه ربع بهار آزادی نیز به‌طور متوسط دیروز در صرافی‌ها چهار میلیون و ۷۵۰ هزار تومان درج شد.
گفتنی است، هر سکه یک گرمی در صرافی‌های تهران روز چهارشنبه به طور متوسط به قیمت دو میلیون و ۹۸۵ هزار تومان در نوسان بود. در بازار آتی بورس کالا اما قرارداد آتی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق طلای لوتوس با افزایش خریداران در روند منفی قیمت‌ها مواجه شد. این در حالی بود که تعداد موقعیت‌های باز تنها در این سررسید با افزایش رو‌به‌رو شد.
کاهش 22 دلاری هر اونس طلا
در همین حال، نایب ‌رئیس ‌اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر در مورد علل ریزش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه، اظهار کرد: قیمت اونس جهانی روز جمعه با توجه به فعل و انفعالات سیاسی و اقتصادی جهان بالا رفت اما در ادامه و از روز شنبه به این سو، با کاهش مواجه شد؛ به‌گونه‌ای که ۲۲ دلار در هر اونس کاهش قیمت را شاهد بودیم.
محمد کشتی‌آرای افزود: از این طرف نیز با توجه به اخباری که از مذاکرات رفع تحریم‌ها منتشر می‌شود، قیمت‌ها در بازار ارز کاهشی شده است. با کاهش قیمت ارز، بازار طلا و سکه نیز تحت تأثیر قرار گرفت و قیمت‌ها با کاهش همراه شد. البته با توجه به ریزش قیمت‌ها، تقاضا افت کرد و بازار با رکود مواجه شده است.
وی گفت: از سوی دیگر به دلیل کاهشی شدن قیمت‌ها، حباب سکه نیز کاهش یافته و به یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسیده است. از ابتدای هفته تاکنون قیمت سکه حدود ۸۰۰ هزار تومان و قیمت هر گرم طلا ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان کاهش یافته است.