kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۷۶۰۱
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۸

جهاد اسلامی طی 3 روز‌ 90 میلیون دلار خسارت به اسرائیل زد

گزارش‌هاي رسمي منتشر شده از سوی صهیونیست‌ها درباره خسارات وارده به این رژیم در جنگ 3 روزه غزه تفاوت فاحشی با گزارش‌های اولیه آنها دارد. 90 میلیون دلار خسارت طی 3 روز آن هم بدون احتساب خسارت‌های سیاسی و امنیتی!

وقتي صهيونيست‌ها هفته گذشته جنگ 3روزه را در نوار غزه كليد زدند، تصورشان آن بود كه اين جنگ را با كمترين هزينه و بیشترین نفع سیاسی و انتخاباتی به نتيجه خواهند رساند. اكنون علاوه‌برآنكه تحليلگران متعددي در تل آويو اذعان كرده‌اند كه كابينه «یائیر لاپيد» به اهداف خود در این جنگ نرسیده، گزارش‌هاي جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد این رژیم خسارت سنگینی هم متحمل شده است. طبق این گزارش‌ها، شليك 1100 موشك از سوي نيروهاي مقاومت فلسطين، خسارات مالي قابل توجهي را بر مناطق اشغالي تحمیل کرده است. در همين ارتباط نيز، کمیته مالی پارلمان رژیم صهیونیستی موسوم به كنست در گزارشي به صورت رسمي اعلام كرد كه حجم خسارات وارده به شهرهاي اين رژيم در نتیجه جنگ ۳ روزه، ۳۰۰ میلیون شِکِل (واحد پول رژیم صهیونیستی و معادل ۹۲ میلیون دلار) بوده است. روزنامه عبری‌زبان «معاریو» نيز با انتشار اين گزارش گفته است كه در جنگ اخیر غزه، 222 مورد خسارت مستقیم به مناطق شهرک‌نشین از جمله 84 مورد در عسقلان، 66 مورد در سدیروت و 72 مورد در دیگر مناطق اشغالی وارد شده است. معاریو همچنين در ادامه گزارش داد که در جریان این جنگ، 114 مورد خسارت به ساختمان‌ها و 97 مورد خسارت به خودروهای
شهرک‌‌نشینان وارد شده است.
اين در حالي است كه صهيونيست‌ها مدعي هستند كه سيستم پدافند هوايي آنها موسوم به گنبد آهنين بسياري از راكت‌ها و موشك‌هاي پرتاب شده از نوار غزه را رهگيري و منهدم كرده است، اما وقتي تعداد اعلام شده 222 مورد آسيب به ساختمان‌ها و ماشين‌هاي صهيونيست‌ها را در نظر مي‌گيريم، به خوبي به اين نكته پي خواهيم برد كه برخلاف ادعاهاي صهيونيست‌ها، تعداد قابل توجهي از موشك‌هاي مقاومت فلسطين موفق شده تا به اهدافي در مناطق اشغالي اصابت كند و خسارات قابل توجهي را به آنها تحميل كند.