kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۷۶۰۰
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۸

خط و نشان ترامپ برای نظام حاکم بر آمریکا اگر آرام نشوید اتفاقات وحشتناکی رخ خواهد داد

رئیس‌جمهور سابق آمریکا که «اف بی‌آی» به خانه اش حمله کرده، برخی به دنبال محاکمه و حتی اعدامش هستند و هوادارانش هم این روزها زیاد به پلیس حمله می‌کنند در تهدیدی آشکار علیه نظام حاکم بر آمریکا هشدار داده که چنان‌که اوضاع آرام نشود اتفاقات وحشتناکی رخ خواهد داد. ترامپ

 

سرویس خارجی-

اف بی‌آی را به دزدی پاسپورت‌ها و اسنادی که در خانه اش بوده نیز متهم کرده است.
طی یک هفته گذشته تنش‌های سیاسی در آمریکا به دنبال یورش گسترده اف بی‌آی به اقامتگاه ترامپ برای ثبت و ضبط اسناد محرمانه در فلوریدا به اوج خود رسیده است. دموکرات‌ها خواهان محاکمه و بعضا حتی اعدام ترامپ هستند و جمهوری خواهان نیز گفته‌اند
«اف بی‌آی» باید منحل شود. طرفداران ترامپ نیز در شبکه‌های اجتماعی بر طبل جنگ داخلی و شورش علیه «دولت فاسد بایدن» می‌کوبند.
منابع خبری طی روزهای گذشته گزارش داده‌اند که تهدیدها علیه کارکنان اف‌بی‌آی افزایش یافته است. چند روز پیش مردی هنگام تلاش برای ورود به یکی از ساختمان‌های اف‌بی‌ای به ضرب گلوله کشته شد.گفته می‌شود در یورش پلیس فدرال به اقامتگاه ترامپ در فلوریدا 11 جعبه شامل اطلاعات محرمانه و فوق سری از جمله اطلاعات هسته‌ای آمریکا کشف و ضبط شده است. روسیه نیز اعلام کرده، از جزئیات تمام این اطلاعات خبر دارد!
روز یک شنبه ترامپ اف بی‌ای را تهدید کرده و خواستار بازگرداند اسنادی شده بود که پلیس از عمارتش در فلوریدا ثبت و ضبط کرده است. وی در شبکه اجتماعی خود موسوم به «حقیقت» نوشت: «من محترمانه از اف‌بی‌آی می‌خواهم این اسناد را به سرعت به همان جایی که از آن برده است، بازگرداند. متشکرم.»
ترامپ روز دوشنبه نیز بار دیگر در تهدیدی آشکارتر هشدار داد اگر اوضاع آرام نشود «اتفاقات وحشتناکی» خواهد افتاد.دونالد ترامپ گفته دستیارانش با وزارت دادگستری تماس گرفته‌ و پیشنهاد داده‌اند هر کمکی که لازم است انجام بدهند و این که «اوضاع باید آرام شود.»
وی که با شبکه خبری فاکس‌نیوز مصاحبه می‌کرد، درباره بازرسی اف‌بی‌آی از محل اقامتش و تحولات پس از آن تصریح کرد: «مردم از اتفاقاتی که در حال رخ داده است بسیار عصبانی هستند...ما هر کاری بتوانیم انجام می‌دهیم-چون اوضاع باید در کشور آرام شود. اگر این‌طور نشود، اتفاقات وحشتناکی رخ خواهد داد... آمریکا در موقعیت بسیار خطرناکی قرار دارد. خشم مهیبی وجود دارد که من مشابه آن را تا به حال ندیده‌ام. مردم نسبت به هر آنچه که اتفاق می‌افتد، بسیار خشمگین هستند. ما هرکاری که بتوانیم انجام خواهیم داد؛ چون این حجم از عصبانیت و خشم مردم در کشور باید کاهش یابد.»
ترامپ: اف بی‌آی دزد است
رئیس‌جمهوری سابق آمریکا همچنین اعلام کرده که « اف‌بی‌آی»، گذرنامه‌های او را «دزدیده» و این اقدام آنها را «حمله‌ای علیه یک رقیب سیاسی» توصیف کرده است: «طی یورش اف‌بی‌آی به مارالاگو، ماموران سه گذرنامه‌ من را که تاریخ دو تای آنها منقضی شده، به همراه چیزهای دیگر دزدیدند. این حمله علیه یک رقیب سیاسی در سطحی است که کشور ما تا به حال به خود ندیده است؛ جهان سوم.»
«بودوویچ»، سخنگوی ترامپ نیز در توئیتر نوشته: «ما مطلع شدیم که ماموران سه گذرنامه متعلق به رئیس‌جمهور ترامپ را ضبط کرده‌اند که دو پاسپورت منقضی شده و یکی پاسپورت دیپلماتیک فعال وی بوده است. ما آنها را برمی‌گردانیم.» این درحالی است که یکی از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا به ان‌بی‌سی گفت که گذرنامه‌های ترامپ در دست اف‌بی‌آی نیستند و در واقع آنها به این رئیس‌جمهوری سابق تحویل داده شدند.
بولتون: ترامپ دروغ می‌گوید
به گزارش پایگاه خبری ‌هافینگتون‌پست، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا اصرار دارد که دستور داده بوده تا هر سندی که به منزل وی منتقل می‌شود، از حالت طبقه‌بندی محرمانه خارج شود. اما بر اساس قانون آمریکا، از طبقه‌بندی خارج کردن اسناد روند به‌خصوصی دارد. هنوز مشخص نیست آیا ترامپ چنین روندی را طی کرده یا نه و تا این لحظه هیچ سندی مبنی بر صدور دستور خارج کردن این اسناد از حالت طبقه‌بندی ارائه نکرده است. با این وجودجان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در دولت ترامپ، در گفت‌وگو با روزنامه نیویورک‌تایمز گفت ترامپ دروغ می‌گوید هرگز چنین دستوری صادر و اجرایی نشده است.وی گفت که به رغم اینکه به طور متداول با اسناد محرمانه و فوق‌سری سر و کار
داشته، اما چیزی درباره این دستور نشنیده است و افزود، این ادعای ترامپ به احتمال زیاد دروغ است.بولتون به نیویورک‌تایمز گفت که چه در زمان ورودش به کاخ سفید، در دوره فعالیتش و چه پس از ترک منصب خود، چیزی درباره این دستور ترامپ نشنیده است.