kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۷۵۹۵
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۸
با انتشار یک پیام ویدئویی پیش‌بینی می‌شود؛

بازگشت جنبش امل به میدان جنگ پس از 30 سال

 

جنبش «امل» لبنان در ویدئویی، مختصات شهرک‌های صهیونیستی را منتشر و بر توانایی نظامی نیروهای خود تأکید کرد. این تهدید در واقع می‌تواند به معنای وارد شدن امل به میدان رزم است، بعد از 3 دهه تعبیر شود.
بخش اطلاع‌رسانی «الاعلام الحربی» جنبش لبنانی «امل» (به ریاست «نبیه بری» و متحد حزب‌الله) ویدئویی غافلگیرانه منتشر کرده که در سایه ادامه تنش‌ها میان بیروت و رژیم صهیونیستی درخصوص ترسیم مرزها، هشداری برای رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود.
به گزارش فارس، در این ویدئو که آرم جنبش امل – که یکی از یادگارهای «سید موسی صدر» در لبنان است – در گوشه تصویر قرار دارد، ابتدا مختصات شهرک‌های صهیونیستی و سپس اعضای امل در حال آماده کردن سکوهای شلیک موشک به سمت اهداف مشخص نشان داده می‌شود.
کاربران در فضای مجازی از این ویدئو غافلگیر شده‌اند زیرا این اولین باری است که ویدئویی جنگی از اعضای امل علیه رژیم آپارتاید اسرائیل منتشر می‌شود و این جنبش تقریباً از اواخر دهه هشتاد، موضوع مبارزه مستقیم مسلحانه با دشمن صهیونیستی را به گونه‌ای به حزب‌الله واگذار کرده است. حالا باید دید که آیا اوضاع پیش‌آمده از جمله در مورد اختلافات مرزی با رژیم صهیونیستی جنبش امل را در میدان نبرد رزمی فعال‌تر خواهد کرد؟
گفتنی است، «افواج المقاومهًْ اللبنانیه» با نام اختصاری امل جنبشی است که در سال ۱۹۷۴ به دست امام موسی صدر به نام «حرکة المحرومین» (جنبش محرومان) تأسیس شد و از سال ۱۹۸۰ نبیه بری رئیس‌پارلمان لبنان، ریاست آن را بر عهده‌دارد. جنبش امل در زمان جنگ داخلی لبنان، علیه رژیم صهیونیستی مبارزه کرد و چندین عملیات به نام این جنبش ثبت است.