kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۷۵۹۴
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۹

رئیس‌ شرکت فایزر کرونا گرفت!

 

رئیس‌شرکت فایزر اعلام کرده با وجود تزریق 4 دُز واکسن کرونای این شرکت تست ابتلا به کرونای وی مثبت شده است.
«آلبرت بورلا » در پیامی توئیتری نوشته: «می‌خواهم به شما اعلام کنم که تست کرونای من مثبت شده است. از اینکه چهار دوز واکسن فایزر دریافت کرده‌ام احساس خوبی دارم...درحالی که علایم بسیار خفیفی دارم، حالم خوب است. در قرنطینه هستم و استفاده از قرص‌های پاکس لاوید را آغاز کرده‌ام.» وزیر دفاع آمریکا (رئیس‌پنتاگون) نیز برای دومین بار در سال جاری میلادی به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده است. «لوید آستین» روز دوشنبه به وقت محلی با انتشار بیانیه‌ای گفته: «امروز جواب آزمایش کرونای من مثبت شد. دارای علایم خفیف هستم و در پنج روز آینده بر اساس دستور العمل‌های مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا قرنطینه می‌شوم. » این دومین بار است که آستین در سال جاری میلادی به کرونا مبتلا می‌شود. وی در ماه ژانویه (دی 1400) نیز  به این ویروسی آلوده شده بود. به تازگی نیز جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا دو بار کرونا گرفته است. ابتلای مکرر مقامات آمریکایی به بیماری کووید -۱۹ در حالی است که آنها حتی واکسن‌های تکمیلی کرونا را نیز دریافت کرده‌اند.
براساس آخرین گزارش هفتگی همه گیری جهانی که توسط سازمان جهانی بهداشت  منتشر شده تعداد قربانیان کرونا در هفته گذشته ۹ درصد کاهش یافته در حالی که موارد جدید نسبتاً ثابت مانده است. براساس اعلام این سازمان،  بیش از ۱۴ هزار مورد مرگ ناشی از کووید-۱۹ در هفته گذشته و نزدیک به ۷ میلیون عفونت جدید وجود داشته است. غرب اقیانوس آرام جهش ۳۰ درصدی و آفریقا ۴۶ درصد کاهش را گزارش کرد. موارد ابتلا در قاره آمریکا و غرب آسیا نیز بیش از ۲۰ درصد کاهش یافت.تعداد
مرگ و میرهای جدید در غرب آسیا ۱۹ درصد افزایش یافته است، در حالی که در آفریقا بیش از ۷۰ درصد، در اروپا ۱۵ درصد و در قاره آمریکا ۱۰ درصد کاهش یافته است.سازمان جهانی بهداشت یادآور شد، زیرسویه بی‌ای 5 اُمیکرون همچنان در سطح جهانی غالب است و تقریباً ۷۰ درصد از تمام توالی‌های ویروس در  جهان را تشکیل می‌دهد.