kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۷۴۹۸
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲

پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی قونیه ترکیه

 
 
 
*رسول معتمدی وزنه بردار ملی‌پوش ایران قهرمان دسته ۱۰۲ کیلوگرم بازی‌های کشورهای اسلامی شد. معتمدی با رکورد ۱۷۷ یک ضرب، ۲۲۳ دوضرب و مجموع ۴۰۰کیلوگرم سه مدال طلا گرفت. او به رکورد دوضرب جهان هم حمله کرد که موفق به شکستن آن نشد.امیر حقوقی با رکورد ۱۶۵ یک ضرب، ۲۱۱ دوضرب و مجموع ۳۷۶ کیلوگرم نفر پنجم بازی‌ها شد.۱۰ وزنه بردار در گروه A دسته ۱۰۲ کیلوگرم به رقابت پرداختند.
*در ادامه مسابقات تیراندازی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی علی دوستی در پایان مرحله مقدماتی اسکیت امتیاز ۱۱۸را ثبت کرد. او با این امتیاز در رده نهم ایستاد و شانس حضور در مرحله بعد را از دست داد. دوستی تنها با یک امتیاز اختلاف نسبت به نفرات پیشین خود (۱۱۹ امتیاز)، در جایگاه نهم قرار گرفت.در این رقابت‌ها تیراندازی ایران ۳ نماینده داشت. مرضیه پرورش نیا به فینال ماده تراپ زنان راه یافت و در فینال ششم شد. همچنین بابک یگانه نیز در پایان مرحله مقدماتی تراپ مردان با ۱۱۴ امتیاز در جایگاه بیست و دوم ایستاد و به کار خود پایان داد و راهی فینال نشد.در رشته میکس تیمی تراپ نیز ایران با ترکیب مرضیه پرورش‌نیا و بابک یگانه با قرارگیری در رده پنجم نیمه نهایی راه یافتند اما در نهایت در مرحله نیمه‌نهایی متوقف شدند.
*در پایان رقابت‌های انفرادی پاراتنیس روی میز کشورهای اسلامی در قونیه، نمایندگان ایران به مصاف حریفان خود رفتند و موفق به کسب یک مدال نقره و ۵ مدال برنز در این بازی‌ها شدند.در بخش رقابت‌های انفرادی پاراتنیس روی‌میز بانوان؛ فاطمه محمدی در کلاس ۱۰ به مدال نقره رسید و پگاه کلهرودی در کلاس ۹ به مدال برنز دست یافت.همچنین در بخش پاراتنیس روی میز مردان امین صادقیان و حمید رضا شیخ زاده در کلاس ۴ به مدال برنز دست یافتند و جواد فولادی و مهدی معصومی نیز در کلاس ۵ برنزی شدند.