kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۷۳۴۵
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۶
معاون اجرایی رئیس‌جمهور:

دولت براي جبران تمامي خسارت‌های سیل اخیر در کشور برنامه دارد

معاون اجرايي رئيس‌جمهور با تاکيد بر اينکه پيگير مصوبات سفر رئيس‌جمهور به چهارمحال و بختياري است‌، گفت: در سفر به این استان از پروژه‌هاي داراي اولويت سرکشي شد.
 
 
شهرکرد- خبرنگار کیهان:
سيد صولت مرتضوي در جمع خبرنگاران با اشاره به اينکه در جمع مردم سيل‌زده شهرستان‌هاي کوهرنگ، لردگان، اردل، خانميرزا و روستاي بارده حضور پيدا کرده است‌، اظهار کرد: درصدد بوديم در اين سرکشي‌ها به‌ صورت ميداني از وضعيت مناطق سيل‌زده اطلاع پيدا کنيم.
وی با اشاره به اينکه بخش قابل توجهي از شهرها و روستاهاي چهارمحال و بختياري درگير سيلاب شده بودند، عنوان کرد: در روزهاي گذشته مسئولان از جمله رئيس سازمان مديريت بحران کشور و رئيس بنياد مسکن انقلاب اسلامي و... نيز در استان حضور یافتند و گفتند مسئولان به نيکي از عهده مديريت بحران در بحث اطلاع‌رساني و امداد و نجات و همچنين اسکان موقت آسيب‌ديدگان برآمدند. مرتضوی با اظهار این مطلب که سيلاب خسارات زيادي به بخش کشاورزي، دامپروري، منازل مسکوني، زيرساخت‌ها و... وارد کرده است تصریح کرد: دولت براي جبران تمامي اين خسارت‌ها برنامه دارد و قطعا منابعي براي پرداخت خسارت بلاعوض در نظر گرفته خواهد شد
وی ادامه داد: زمين‌هاي کشاورزي آسيب‌ديده احيا مي‌شود و براي جبران بخشي از خسارات به ساير بخش‌ها نيز برنامه‌هاي جداگانه در دستور کار قرار گرفته است. مرتضوي با تاکيد بر اينکه نوسازي منازل تخريب شده در سيل اخير در دستور کار قرار دارد، بيان کرد: اگر برخي روستاها و منازل در معرض خطر نياز به جابه‌جايي دارند، اين کار انجام شود.
معاون اجرايي رئيس‌جمهور توضیح داد: در جریان سفر به چهارمحال و بختیاری از طرح در دست ساخت محور شهرکرد- بروجن، لردگان به ايذه که از طرح‌های استراتژيک در اين استان محسوب مي‌شود، بازديد به‌عمل آمد.