kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۷۳۴۴
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۶
مدیرکل آموزش ‌و پرورش استان همدان خبر داد 

سنجش 18 هزار کلاس اولی در همدان

مدیرکل آموزش ‌و پرورش استان همدان از ارزیابی ۱۸ هزار نوآموز همدانی در طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان استان در ۲۴ پایگاه‌ سنجش خبر داد.
 
همدان- خبرنگار کیهان:
محمود نقوی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این طرح امسال برای ۳۵ هزار نوآموز پیش‌بینی شده است افزود: ۱۰هزار نوآموز تا پایان این هفته در نوبت هستند تا در پایگاه‌های سنجش مورد ارزیابی قرار گیرند.
وی با بیان اینکه ۶ پایگاه به‌صورت سیار و ۱۸ پایگاه نیز به‌ صورت ثابت سنجش تخصصی سلامت نوآموزان استان همدان را برعهده دارند عنوان کرد: پایگاه‌های سنجش سلامت سیار در شهرستان‌های بهار، قهاوند، خزل، گل تپه، سامن و جوکار فعال است. مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه سامانه نوبت‌گیری پایگاه‌های اولیه سنجش سلامت از ۲۷ خرداد راه‌اندازی و از پنجم تیرماه فعالیت خود را آغاز کرده است یادآور شد: قریب ۲ هزار نفر ساعت آموزش جهت برگزاری دوره‌های آموزشی طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان، برای عوامل اجرایی برگزار شد.
وی یکی از اهداف مهم اجرای طرح سنجش سلامت را ارزیابی نوآموزان از نظر جسمی، ذهنی و آمادگی تحصیلی، رفتاری و روانی عنوان کرد و گفت: در صورت شناسایی هر یک از این مشکلات، نوآموز به مراکز تخصصی درمان معرفی می‌شوند.