kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۷۳۴۲
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
نظرسنجی فاکس نیوز نشان داد

70 درصد مردم آمریکا امیدی به بهبود وضعیت آینده کشورشان ندارند

نظرسنجی جدید شبکه تلویزیونی «فاکس نیوز» آمریکا نشان می‌دهد اکثریت آمریکایی‌ها (۷۰ درصد) به شکل بی‌سابقه‌ای بر این باورند که وضعیت زندگی برای نسل آینده بهتر نخواهد شد. آنها به طور مشخص به تورم، کرونا و ناامنی در کشورشان اشاره کرده‌اند.

 

سرویس خارجی-

بحران در سیاست خارجی، افزایش کشتارهای خیابانی و تیراندازی‌های جمعی و این روزها، افزایش تورم، خطر رکود اقتصادی و مسائل مربوط به همه گیری کرونا در آمریکا موجب شده که مردم این کشور امید خود را نسبت به بهبود وضعیت کشورشان در دهه‌های آینده از دست بدهند. تارنمای فاکس نیوز با توجه به این وضعیت نوشته، تازه‌ترین نظرسنجی این رسانه نیز نشان می‌دهد رای دهندگان آمریکایی به طرز بی‌سابقه‌ای فکر می‌کنند که اوضاع زندگی برای نسل بعدی وخیم‌تر از شرایط امروز خواهد بود. این نظرسنجی نشان می‌دهد۷۰ درصد آمریکایی‌ها بر این باورند که زندگی برای نسل بعدی وخیم‌تر خواهد بود که نسبت به ژوئیه سال ۲۰۲۰ (خرداد 1400)میلادی،  افزایشی ۲۹ درصدی داشته است.
طبق گزارش این شبکه تلویزیونی، این نتایج همزمان با دیدگاه منفی آمریکایی‌ها نسبت به اقتصاد کشورشان و درآمدهای شخصی بدست آمده است. هشت نفر از هر ۱۰ آمریکایی، شرایط اقتصادی ملی را ضعیف می‌دانند و ۶ نفر از هر ۱۰ آمریکایی نگاه مثبتی به وضعیت درآمدی شان ندارند. به گزارش ایرنا این در حالی است که سه چهارم آمریکایی‌ها از مسیری که کشورشان طی می‌کند راضی نیستند که بالاترین سطح منفی نگری در این زمینه در یک دهه گذشته بوده است. این نتایج همچنین گویای آن است که هشت نفر از هر ۱۰ آمریکایی (۷۶ درصد) و
رای‌دهندگان مستقل (۷۶ درصد)معتقدند اوضاع زندگی برای نسل بعدی این کشور وخیم‌تر خواهد بود که نسبت به دو تابستان گذشته افزایشی ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد.بیش از نیمی از دموکرات‌ها (۵۷ درصد) گرایش به همین تفکر دارند که اوضاع معاش برای نسل بعدی بهتر نخواهد بود که افزایشی ۹ درصدی را از سال ۲۰۲۰ تاکنون نشان می‌دهد. اما آنها تنها گروهی هستند که بر این باورند زندگی ممکن است برای «جوان تر»‌ها بهتر شود (۳۷ درصد در مقابل ۲۶ درصد در سال ۲۰۲۰)
این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که ۶۴ درصد آمریکایی‌ها بر این باورند که خشونت مسلحانه در کشورشان تهدید «اصلی» علیه ثبات کشور است.چندین تیراندازی مرگبار در آمریکا در سه ماه گذشته، رای دهندگان آمریکایی را به این باور سوق داده که خشونت مسلحانه نگرانی اصلی آنها را تشکیل می‌دهد.چین (۶۰ درصد) و روسیه (۶۰ درصد) تهدیدهای بعدی در اذهان آمریکایی‌ها قلمداد می‌شود. بر اساس نظرسنجی فاکس نیوز در داخل آمریکا، گروه‌های افراطی داخلی (۵۵ درصد)، بزرگ شدن دولت (۵۲ درصد)، تغییرات آب و هوایی (۵۲ درصد) دیگر تهدیدها درک شده از سوی آمریکایی‌ها را تشکیل می‌دهد و این در حالی‌است که مهاجرت غیرقانونی (۴۷ درصد) و مخالفت با پذیرش نتایج انتخابات (۶۴ درصد) دیگر عوامل تهدید‌کننده از سوی آنها را شامل می‌شود.از نظر دموکرات‌ها، خشونت مسلحانه بزرگ‌ترین تهدید آمریکا است و ۸۰ درصد از حامیان حزب طرفدار جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا، آن را تهدیدی بزرگ توصیف کردند و به دنبال آن مسائل آب و هوایی (۷۳ درصد)، انکارکنندگان انتخابات و افراط گرایی در داخل (۶۶ درصد) دیگر تهدیدها از نگاه حامیان این حزب را تشکیل می‌داد.بزرگ‌ترین تهدید جمهوریخواهان،  چین و مهاجرت غیرقانونی است که ۷۱ درصد از جمهوریخواهان این دو عامل را تهدیدی علیه ثبات کشور خود می‌دانند.  این در حالی‌است که ۴۹ درصد
دموکرات‌ها چین را بزرگ‌ترین تهدید توصیف کردند.اما درخصوص روسیه، ۵۹ درصد دموکرات‌ها و ۵۸ درصد جمهوریخواهان این کشور را به رغم همه اختلافات خود تهدیدی علیه کشور دانستند.
هجوم به مکزیک برای خرید غذای ارزان!
هفته‌نامه «نیوزویک» نیز در گزارشی با اشاره به «اوضاع اسف بار اقتصادی» آمریکا نوشته: «برخی ساکنان ایالت کالیفرنیای آمریکا به دلیل وضعیت اقتصادی کنونی و تورم بالا، مجبور به تهیه مواد غذایی ارزان از مکزیک شده‌اند: «تورم در ماه ژوئیه (خرداد)‌اندکی کاهش یافت و به ۸.۵ درصد رسید در حالی که نرخ تورم در ماه قبل از آن به ۹.۱ درصد رسیده بود. با این حال مردم همچنان با چالش‌های اقتصادی مواجه‌اند...برخی از ساکنان جنوب کالیفرنیا هر روز بیست دقیقه از سن دیگو تا مرز سن سیدرو در شمال مرز مکزیک رانندگی می‌کنند تا برای خرید اقلام خواربار ارزان‌تر، خود را  به شهر مرزی تیجوانا برسانند... فروشگاه‌داران
در شهر تینجوانا می‌گویند در روزهای آخر هفته شمار گردشگران آمریکایی ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش می‌یابد زیرا افراد بیشتری برای خرید مواد غذایی به این‌جا می‌آیند.»
ترامپ را اعدام کنید
خبر دیگر از آمریکا این که منابع خبری گزارش دادند اف‌بی‌آی از اقامتگاه رئیس‌جمهور سابق آمریکا در ایالت فلوریدا اسنادی با برچسب «فوق محرمانه» کشف کرده است مسئله‌ای که اگر ثابت شود فشارها علیه ترامپ را به شدت افزایش خواهد داد.
به گزارش فارس، خبرگزاری رویترز گزارش داده مأموران اف‌بی‌آی در جریان بازرسی روز سه شنبه هفته گذشته ۱۱ مجموعه سند از اقامتگاه ترامپ کشف کرده‌اند که برخی از آنها «فوق محرمانه» بوده‌اند.کشف این اسناد به معنی آن است که ترامپ احتمالاً  «قانون جاسوسی» را نقض کرده است.رویترز گزارش داده مأموران اف‌بی‌آی بیش از ۳۰ قلم جنس شامل بیش از ۲۰ جعبه، آلبوم‌های عکس، اسناد مکتوب و حکم عفو برای «راجر استون»، یکی از مشاوران قدیمی ترامپ را از این محل کشف کرده‌اند. یکی از اسناد حاوی اطلاعاتی درباره رئیس‌جمهور فرانسه بوده است.اسناد «فوق محرمانه» جزو سری‌ترین اسناد حکومتی هستند که بایستی در اماکن خاص نگهداری شوند زیرا افشای آنها می‌تواند امنیت ملی یک کشور را به خطر بیندازد.در آمریکا چندین قانون فدرال استفاده نادرست از اسناد طبقه‌بندی‌شده را ممنوع می‌کنند. از جمله این قانون‌ها، «قانون جاسوسی» است که خارج کردن بدون مجوز یا نگهداری اسناد یا مطالب محرمانه را ممنوع می‌کند. ترامپ در زمانی که در کاخ سفید بود مجازات مربوط به چنین اقداماتی را افزایش داد تا چنین جرائمی با حبس تا ۵ سال قابل جریمه باشند. دونالد ترامپ در بیانیه‌ای سازمان تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) را به جاساز کردن اطلاعات در عمارت لوکس خود در فلوریدا متهم کرده است. مدیر پیشین دستگاه اطلاعاتی آمریکا پیشنهاد کرده است دونالد ترامپ به علت افشای اسناد هسته‌ای اعدام شود.