kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۷۳۱۶
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰

روایت شهدای سلامت به سبک روایت فتح در مستند «وارث»(اخبار ادبی و هنری)

سری جدید مستند «وارث» با محوریت شهدای مدافع سلامت روی آنتن شبکه دو می‌رود. به گزارش خبرنگار کیهان، این مستند به کارگردانی سعید چاری روایتی از تلاش مدافعان سلامت در کوران بیماری کرونا در فواصل سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰ است که به سبک روایت فتح شهید سید مرتضی آوینی در گروه دانش و اقتصاد شبکه دو تولید شده است.

مجموعه مستند «وارث» محرم سال قبل برای اولین‌بار از شبکه دو سیما به نمایش در آمد و این مجموعه در واقع ادامه همان مجموعه است و به بخش‌هایی از زندگی شهیدان علیرضا روستایی و دکتر حبیب‌الله پیروی رئیس سابق دانشکده علوم پزشکی که جزو اولین شهدای حوزه سلامت بودند می‌پردازد.
این مستند به سبک روایت فتح و با حرکت دوربین در راهروهای بخش‌های آی‌سی‌یو بیمارستان‌ها به‌عنوان خط مقدم جبهه مبارزه با کرونا به‌دنبال سوژه‌هایی از مدافعان سلامت می‌رود. شروع ضبط این مستند در همان اوایل شروع بیماری کرونا از فروردین ۱۳۹۹ آغاز شده بود که به‌خاطر شرایط کرونایی و حضور در بیمارستان‌ها که خطرناک بودند روند تولید را با مشکل مواجه کرده بود اما حضور گروه فیلمبرداری در موج سوم و چهارم کرونا در بیمارستان‌ها باعث شده تصاویر ماندگاری خلق شود.
این مستند هر روز ساعت 17:15 از شبکه دو سیما پخش می‌شود و بازپخش آن روز بعد در ساعات 30 دقیقه بامداد و 13:30 است.