kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۷۳۱۵
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰

آغاز فعالیت مدرسه رسانه‌ای دکتر فرج‌نژاد(اخبار ادبی و هنری)

با برگزاری دوره دین و سینما، فعالیت مدرسه رسانه‌ای دکتر محمدحسین فرج‌نژاد با مرکزیت قم و در شهرستان‌های مختلف آغاز شد.


به گزارش خبرنگار کیهان، همزمان با اولین سالگرد درگذشت مرحوم دکتر محمدحسین فرج‌نژاد، مجاهد و محقق فرهنگی و رسانه‌ای، به همت جمعی از دوستان و شاگردان وی، تیرماه امسال یک موسسه به نام وی راه‌اندازی شد. برگزاری دوره دین و سینما نیز به‌عنوان اولین فعالیت این موسسه آغاز شده است.
دکتر رفیع‌الدین اسماعیلی، مدیر مدرسه رسانه‌ای دکتر فرج‌نژاد به خبرنگار کیهان گفت: یکی از دغدغه‌های جدی مرحوم فرج‌نژاد و گروه همراهش تربیت نیروی انسانی در حوزه‌هایی چون سینما و رسانه بود. دکتر فرج‌نژاد تلاش گسترده‌ای برای ساماندهی گروه‌ها در سطح حوزه علمیه و مدرسه فیضیه قم داشت. متأسفانه مباحثی که ما مدنظر داشتیم، اوائل مورد استقبال نهادهای رسمی قرار نمی‌گرفت. اما به سختی توانستیم دوره‌های آموزشی خودمان را کلید بزنیم. نگاهمان از ابتدا این بود که دوره‌های آموزشی ما با سایرین متفاوت باشد، به‌ویژه تأکید داشتیم که فعالیت‌های تربیتی ما در حوزه رسانه، محتوایی غنی، جدی و با رویکرد دینی و انقلابی داشته باشد. وی ادامه داد: بعد از رحلت دکتر فرج‌نژاد ما تلاش کردیم یکی از آرزوهای ایشان یعنی ایجاد یک مؤسسه تربیت نیروی رسانه‌ای را برآورده کنیم. خدا توفیق داد و همزمان با سالگرد درگذشت ایشان این مؤسسه تأسیس شد.و هدفمان این است که با سبک و سیاق مدنظر دکتر فرج‌نژاد بتوانیم با کمک ‌اندیشمندان و استادان به برگزاری دوره‌هایی متفاوت و با نگاه انقلابی که به فضای رسانه‌ای کشور کمک می‌کند این برنامه را ادامه دهیم. اسماعیلی یادآور شد: دوره دین و سینما اولین دوره این سازمان است که امیدواریم موثر باشد. دوره بعدی هم مستند‌سازی با موبایل البته با تأکید بر وجوه محتوایی خواهد بود. وی افزود: در همین جهت، مجوز انجمن سواد رسانه‌ای طلاب را هم گرفته‌ایم و درتلاش هستیم تا به‌صورت مستقل فعالیت کند.
اسماعیلی همچنین از انتشار آثار و نوشته‌های مرحوم محمدحسین فرج‌نژاد خبر داد و گفت: یکی از آن آثار «دین، سینما و انیمیشن» است که آقای فرج نژاد زحمت بسیاری برای آن کشیده بودند و همراه دانشجویانش تألیف شده بود که اخیرا منتشر شد. دو سه تا کار نصفه و نیمه دیگر هم از ایشان در دست تکمیل توسط شاگردانش است؛ ازجمله یک کتاب با موضوع اقتصاد و همچنین کتاب دیگری با موضوع خدا در سینمای ‌هالیوود. همچنین یادداشت‌ها، سخنرانی‌ها و مقالات مرحوم فرج‌نژاد نیز در دست گردآوری برای انتشار در قالب کتاب هستند.