kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۷۳۰۸
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳

قیمت‌ها در بازارهای طلا و ارز نزولی شد

 
 
بررسی‌های میدانی از آرامش بازارهای طلا و ارز و روند کاهشی قیمت در این بازارها حکایت دارد.
به گزارش خبرنگار ما، بازارهای طلا و ارز مدتی است از نوسانات شدید فاصله گرفته و در آرامش به سر می‌برند. این آرامش روز گذشته با کاهش قیمت نیز همراه شد. بررسی میدانی خبرنگار ما از بازار نقدی سبزه‌میدان تهران حاکی از آن است که‌ نرخ دلار دیروز در بازار آزاد بین 30 هزار تا 30 هزار و 500 تومان اعلام می‌شد.
نرخ دلار که در دولت روحانی از سه هزار تومان به 32 هزار تومان هم رسیده بود، در نتیجه وضعیت تورمی به‌جامانده از دولت قبل یک بار دیگر به این قله رسید اما با تدابیر دولت دوباره آرام شد و حالا مدت‌ها است در آرامش به سر می‌برد.
در همین حال، فعالان اقتصادی فضای موجود در بازار ارز را خوب اعلام می‌کنند و معتقدند قیمت ارز احتمالاً همین روال را طی خواهد کرد و در کانال‌های پایین‌تری قرار می‌گیرد.
دبیرکل کانون صرافان در همین ارتباط به خبرگزاری تسنیم گفت: اگر مدیریت بازار براساس عرضه و تقاضا و بدون قیمت‌های دستوری باشد قیمت دلار ارزان‌تر هم خواهد شد و احتمال بازگشت دلار آزاد به کانال 29 هزار تومان هست.
کامران سلطانی‌زاده نرخ دلار درروز شنبه را در‌ حدود 30 هزار و 600 در‌ بازار غیررسمی اعلام کرد و افزود: قیمت دلار در قیاس با هفته‌های گذشته کاهش هزار و 300 تا هزار و 500 تومانی داشته است و احتمالاً روند نزولی قیمت‌ها در بازار طی روزهای آتی نیز ادامه خواهد داشت.
دبیرکل کانون صرافان کشور تأکید کرد: در زمان حاضر روزانه چندین میلیون دلار در بازار توافقی معامله می‌شود؛ روند بازار نشان از تمایل صادرکنندگان برای فروش و عرضه بیشتر به صرافی‌ها حکایت دارد.
سلطانی‌زاده البته این را هم گفت که احتمال رشد تقاضا در بازار دینار عراق و ارز زیارتی وجود دارد، که با توجه به حجم بازار توافقی در صرافی‌ها، قابل عرضه است و دغدغه‌ای از این جهت وجود ندارد و هموطنان متقاضی با خیال آسوده می‌توانند نیاز ارزی خود را در شبکه صرافی‌های مجاز سراسر کشور تأمین کنند؛ بنابراین بازار آرامی در هفته آینده پیش‌بینی می‌گردد.
گفتنی است هفته گذشته هم معاملات توافقی دلار در صرافی‌ها (چهارشنبه‌، ۱۹ مردادماه) از کانال ۳۰ هزار تومان عقبگرد کرده بود.
سکه ۲۰۰ هزار تومان ارزان شد
قیمت‌ها در بازار سکه هم کاهشی بود. قیمت سکه طرح جدید روز شنبه، ۲۲ مردادماه با ۲۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز پنجشنبه، ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد.
به گزارش ایرنا، سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد.
همچنین نیم‌سکه هشت میلیون تومان، ربع‌ سکه پنج میلیون تومان و سکه یک گرمی سه‌ میلیون تومان قیمت خورد.
علاوه‌بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۳۴۳ هزار تومان رسید و قیمت هر مثقال طلا پنج میلیون و ۸۲۰ هزار تومان شد.
قیمت اونس جهانی طلا در بازارهای جهانی با ۱۷ دلار افزایش به یک‌هزار و ۸۰۴ دلار و پنج سنت رسید.