kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۷۲۰۶
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۰

کیهان و خوانندگان

 
 
33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323
 
*‌ پدیده بی‌حجابی و بدحجابی‌های امروز نتیجه سال‌ها رها بودن جامعه به حال خود است. بسیاری از دستگاه‌ها و نهادهای مسئول در امر حجاب و عفاف در انجام وظایف‌های ایجابی و سلبی که قانون بر عهده آنان گذاشته کوتاهی کرده‌اند.
شرفی
* رسانه ملی تاکنون چند فیلم یا سریال و انیمیشن با موضوع تشریح فلسفه و آثار ارزشمند حجاب یا تبلیغ جذاب مستقیم و غیرمستقیم حجاب ساخته است؟ جایگاه و سهم ترویج عفاف و حجاب در رسانه ملی کجا و تا چه ‌اندازه است؟
فردویی
* شایسته است مدیران و امور فرهنگی شرکت‌ها، کارخانه‌ها، ادارات با زدن بنرهایی درباره لزوم عمل به قانون و احکام اسلام از بانوان محترمه شاغل بخواهند حجاب کامل اسلامی را مراعات نمایند و اگر افرادی پس از گذشت مدتی به این قانون شرع عمل نکردند افراد متعهد و متخصص امور دینی با آنها صحبت نمایند تا ان‌شاءالله بی‌توجهی‌ها و بی‌قیدی‌ها که بیشتر از روی بی‌اطلاعی است برطرف شود.
میرقاسمی
* ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های مصیبت‌دیده سیلاب‌های اخیر که منجر به فوت تعدادی از هم‌وطنانمان شد و با قدردانی از گروه‌های جهادی که خالصانه وارد صحنه‌ها شدند و همچنین از مسئولین دلسوز دولتی، لازم است نسبت به پیشگیری از این حوادث اهتمام جدی‌تر شود و به گزارشات هواشناسی دقیق‌تر و جامع‌تر توجه شود تا شاهد اینگونه خسارات نباشیم.
9239---0922
* عده‌ای غرب‌زده حضور مسئولین مردمی در سیل اخیر میان مردم را پز دادن و نبود اخلاص تحلیل و تفسیر کردند... می‌گویند کافر همه را به کیش خود پندارد! این کارها از خودشان ساخته نیست لذا به سخره می‌گیرند ولی پالوده‌خوری با جاسوسان و قدم زدن با مسئولین و قاتلین ملت را افتخار تلقی می‌کنند!
دفتری
* رئیس محترم مجلس گفته‌اند مشکل کشور پول نیست بلکه عرضه است. روشن و شفاف بگویند این بی‌عرضگی متوجه کدام دستگاه است. غرض اینکه کلی‌گویی مشکلی را حل نمی‌کند. الان وقت آن است که مسئولان تمام هم و  غم خود را متوجه کار بکنند.
صمدنژاد
* آمار نشان می‌دهد ارزش صادرات غیرنفتی کشور در چهارماه ابتدایی امسال به 17 میلیارد و 240 میلیون دلار رسیده که در مقایسه با چهارماه نخست سال قبل 22 درصد رشد داشته است مضاف بر آن 4 میلیارد دلار هم از محل صادرات گاز وصول درآمد داشته‌ایم می‌خواهم عرض بکنم با دیپلماسی اقتصادی که در این دولت به یک روش جاری در سیاست خارجی تبدیل شده آینده روشنی خواهیم داشت.
بهرامی
* شرایط اقتصادی و تورم دغدغه اصلی و مهم مردم است. ان‌شاءالله دولت جهادی و انقلابی ضمن تبادل نظر با کارشناسان متعهد و متخصص اقتصادی راهی برای برون‌رفت از مشکلات بیابند.
مهاجرانی
* شناسایی و محاکمه اخلالگران اقتصادی نباید محدود به بازه زمانی خاصی بشود. افراد سودجو و فرصت‌طلب برای رسیدن به منافع غیرمشروع خود به هر حربه‌ای متوسل می‌شوند. برخورد قانونی با مفسدین اقتصادی هیچ گاه نباید تعطیل بشود.
9239---0922
* مرحوم دکتر عادل آذر از معدود افرادی بود که از دل فقر ولی با پشتکار و هوش بالایی که داشت توانست به مدارج بالای علمی برسد. به معنی واقع کلمه باید گفت از دسترنج خودش نان می‌خورد.
اکبری
* وزارت بهداشت در سال 98 در کلانشهر تهران طرح همگانی تست فشارخون را اجرا کرد و موجب شد تعداد زیادی از شهروندان از فشار خون این قاتل خاموش خود مطلع شده و به فکر معالجه آن باشند. می‌خواستم بگویم با تکرار این طرح و دیگر طرح‌های بهداشتی می‌توان تعداد زیادی از هم‌وطنان را از مرگ‌های خاموش نجات داد.
9239---0922
* 86 درصد قبولی‌های رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و دارو‌سازی در آزمون سراسری امسال متعلق به سه دهک بالای اقتصادی جامعه است. این وضعیت نشان‌دهنده ضعف عدالت آموزشی در کشور است و باید علاج شود.
باقری
* در حالی که بخش زیادی از دانش‌آموزان کشور به ویژه در مناطق محروم از حداقل‌های آموزشی نیز بی‌بهره‌‌اند، گروهی دیگر در مدارس غیردولتی خاص و برند از تمام امکانات آموزشی بهره برده و در آزمون سراسری برای ورود به دانشگاه جلو هستند.
میثمی
* روزنامه جمهوری اسلامی هنوز از برجام پرخسارت برای کشور دست برنداشته و مرتب به دولت فشار می‌آورد که به هر قیمتی شده توافق با آمریکا صورت بگیرد. عجیب است که مدیر مسئول این روزنامه کاری به منافع ملی کشور ندارد و مهم برای او توافق به هر قیمت شده است.
طورانی- جانباز انقلاب
* روزنامه جمهوری اسلامی امروز برخلاف مشی 3-2 دهه قبل، همان سخنی را می‌گوید که رسانه‌های ضدانقلاب می‌نویسند و می‌گویند؟ فأین تذهبون؟!
حاجی‌‌احمدی
* چگونه است که عده‌ای از افراد جامعه برای خرید یک کالا چندین نوبت تحقیق و مشورت می‌کنند ولی پای مسائل خانوادگی، تربیتی و حقوقی که به میان می‌آید بدون مشورت با اهل فن و افراد متخصص کار خودشان را می‌کنند. در حالی که حضرت علی(ع) فرموده‌اند: هیچ پشتیبانی مثل مشورت نیست.
حسن‌زاده 
* از شهردار جهادی تهران درخواست می‌شود مشکل پله‌برقی‌های سطح تهران را به طور ریشه‌ای حل نمایند. متأسفانه بسیاری از آنها اکثر مواقع خراب است گاهی یک سمت خیابان خراب است گاهی سمت دیگر. اخیراً نیز پله‌های ایستگاه دروازه دولت برای مسافران مترو مشکل‌ساز شده است.
منصوری
*عملیات تعریض پل فردیس کرج روند کندی را طی می‌کند با گذشت دو سال و تعداد معدود کارگران به نظر می‌رسد چند سال طول می‌کشد. از مسئولین جهادی درخواست می‌شود در اتمام آن تسریع نمایند.
دشتیان‌زاده
* در ایام اوج کرونا تاکسی‌ها به جای 4 نفر سه نفر مسافر سوار می‌کردند و به همین علت کرایه آنها افزایش یافت. ولی با تدبیر دولت و همکاری مردم در واکسن‌زدن و فروکش کردن کرونا، تاکسی‌ها طبق روال قبل 4 نفر سوار می‌کنند ولی با همان کرایه افزایش یافته! چرا کرایه‌ها کاهش پیدا نکرد؟
طالبی
*‌ تکلیف یارانه تعدادی از مردم که پس از واریز، حق برداشت ندارند قرار است کی روشن شود؟ بیش از سه ماه گذشته و بسیاری مرحله چهارم یارانه را می‌گیرند ولی ما هنوز در مرحله اول متوقف شده‌ایم!
شهروز
* از مسئولین شرکت واحد اتوبوسرانی تهران درخواست می‌شود حرکت اتوبوس‌های خط آزادی- خاوران همانند مترو در هر 5 دقیقه قرار دهند تا مردم این همه معطل نشوند.
جهانگیری
* دو بانک صادرات در منطقه 14 که فاصله نزدیکی به هم داشتند ادغام و در بلوار پاسدار گمنام در ساختمان جدید متمرکز شدند. با وجودی که این دو بانک سه باجه عابر بانک بیرونی داشت ولی با ادغام به جای حفظ همان باجه‌ها متأسفانه تنها با یک باجه عابر بانک به مشتریان خدمات‌رسانی می‌کند که اغلب اوقات در عصرها و شب‌ها صف‌های بالای 10 نفره درمقابل آن تشکیل می‌شود. پیگیری‌ها از سرپرستی بانک صادرات شرق تهران برای افزایش خودپرداز هم نتیجه‌ای نداشته است. از مسئولین امر درخواست رسیدگی داریم.
(جمعی از اهالی محل) 1085---0912 و 3949---0912 و 7250---0919 و...
* وام‌های اعطایی برای صاحب‌خانه شدن با این اوضاع گرانی مسکن پاسخگو نیست و بازپرداخت آنها از توان بسیاری خارج است. باید تدبیر دیگری کرد تا مشکل بخش زیادی از خانه به دوشان حل شود.
انزلچی
* سران قوا زحمت کشیده اقدام به صدور سقف افزایش 25 درصدی اجاره‌خانه کرده‌اند ولی متأسفانه در عمل به این قانون عمل نمی‌شود و بسیاری از صاحبخانه‌ها از جمله صاحبخانه بنده زیر بار این قانون نمی‌رود و حکم تخلیه گرفته است.
4264---0919
* چند سال قبل وزارت بهداشت طی هشدار رسمی استفاده از لیوان‌های پلاستیکی یک بار مصرف برای صرف مایعات داغ مثل چای را بیماری‌زا و ممنوع اعلام کرد. با توجه به اینکه در ماه‌های محرم و صفر و زمان نذورات مردمی قرار داریم لازم است در این مورد اطلاع‌رسانی شود و موارد بهداشتی رعایت گردد.
9239---0922