kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۷۱۳۹
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۳

خواندنی از ورزش ایران

 
 
* سید حمید سجادی وزیر ورزش درباره زمان واگذاری باقی‌مانده سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اظهارکرد: سازمان خصوصی ‌سازی با همکاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در حال تلاش مستمر برای واگذاری سهام دو باشگاه هستند. وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی سازمان خصوصی ‌سازی، قرار بود تا آخر تابستان به سمت واگذاری ۵۱ درصدی دو باشگاه برویم، افزود: نوبت دوم واگذاری‌ها قرار است در شهریورماه انجام شود و ما در حال برنامه‌ریزی برای این موضوع هستیم. من دو جلسه مفصل با باشگاه استقلال و پرسپولیس و سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال داشتم و مسائل لازم را بررسی کردیم.
* تیم ملی شطرنج ایران که در مسابقات المپیاد جهانی شرکت کرده است، در این مسابقات عملکرد خوبی را از خود به نمایش نگذاشت تا با عملکردی ضعیف در رده ۲۶ مسابقات بایستد. حضور ایران در این رده درحالی است که قدرت‌های شطرنج جهان از جمله روسیه و چین در این مسابقات حضور نداشتند. 
* لیگ برتر کشتی آزاد در سال 1401، روز هفتم مهر ماه آغاز خواهد شد و مراسم قرعه‌کشی نیز 14 شهریور ماه به انجام خواهد رسید. با توجه به در پیش بودن مسابقات جهانی 2022 در بلگراد، با تصمیم فدراسیون کشتی برای آنکه تمرکز کشتی‌گیران ملی‌پوش از رقابت‌های پیش رو از دست نرود، مقرر شد که تیم‌ها اجازه عقد قرارداد با هیچ کشتی‌گیر ملی‌پوشی را تا پایان رقابت‌های جهانی ندارند.
* فدراسیون جهانی ژیمناستیک‌، طی نامه‌ای اعلام کرد که این احتمال وجود دارد که فدراسیون ژیمناستیک ایران تعلیق شود. خبرگزاری فارس با انتشار گزارشی نوشت: «در آخرین دیدار وزیر ورزش و کمیته ملی المپیک ایران در لوزان سوئیس مشخص شده بود که هر چه سریع‌تر قرار است انتخاباتی دموکراتیک بر اساس اساسنامه جمهوری اسلامی ایران که به تصویب فدراسیون بین‌المللی رسیده، برگزار شود. ولی تا امروز هیچ خبری در این زمینه دریافت نکرده‌ایم. در صورت بروز اختلافات داخلی، فدراسیون ژیمناستیک می‌تواند توسط کمیته انضباطی و اخلاق فدراسیون جهانی ژیمناستیک تعلیق شود. زهره مرزوقی پیشتر به فدراسیون جهانی ژیمناستیک نامه زده بود که اعلام کرده بود که سرپرست فدراسیون ژیمناستیک ایران شده ولی فدراسیون جهانی این موضوع را نپذیرفت و اعلام کرد باید انتخابات هر چه سریع‌تر برگزار شود.»