kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۷۰۶۸
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۱

پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی قونیه ترکیه

 

* در چهارمین روز(دوشنبه) از بازی‌های کشورهای اسلامی در ترکیه، نمایندگان ایران به 6 مدال دست یافتند.در رشته تنیس روی میز و در بخش مردان، امیرحسین هدایی و نیما عالمیان یک فینال تمام ایرانی را برگزار کردند که در پایان خدایی 4 بر 3 پیروز شد و به مقام قهرمانی رسید و عالمیان نیز به نقره بسنده کرد.همچنین در فینال بخش بانوان ندا شهسواری برابر حریفی از ترکیه 4 بر 2 شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.دوشنبه همچنین نمایندگان تیم ملی پاراشنا در مرحله فینال ماده‌های 200 متر آزاد، 200 متر مختلط انفرادی به مصاف حریفان خود رفتند. در ماده 200 متر مختلط انفرادی، شاهین ایزدیار موفق به کسب مدال نقره و عنوان نایب قهرمانی شد و سینا ضیغمی نژاد دیگر نماینده کشورمان در رده سوم ایستاد و مدال برنز این دوره از مسابقات را از آن خود کرد. در ماده 200 متر آزاد محمد کریم زاده موفق به کسب مدال برنز شد.
* تیم‌های ملی شمشیربازی ایران برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی در ترکیه، صبح امروز راهی قونیه می‌شوند. تیم سابر نیز در حالی راهی این بازی‌ها می‌شود که علی پاکدامن را به همراه ندارد و نفر اول تیم ملی سابر با چهار روز تاخیر به جمع ملی‌پوشان اضافه می‌شود.پاکدامن چند روزی است به کرونا مبتلا شده از این رو احتمالا یکشنبه هفته آینده پس از منفی شدن تست کرونا به قونیه سفر می‌کند.نیما زاهدی هم که قبلا به کرونا مبتلا بود، تست داد که منفی شد و می‌تواند امروز همراه دیگر اعضای تیم به قونیه برود.علی پاکدامن، محمد رهبری، محمد فتوحی و نیما زاهدی اعضای تیم ملی سابر را در بازی‌های کشورهای اسلامی تشکیل می‌دهند.
* هندبالیست‌های مردان ایران در نخستین دیدار خود از بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی موفق شدند با نتیجه ۲۶ بر ۲۰ ترکیه میزبان را شکست دهند. تیم ملی ایران در دومین دیدار خود روز جمعه ۲۱ مرداد از ساعت ۱۶:۳۰ به مصاف آذربایجان خواهند رفت. بر اساس گروه‌بندی انجام شده تیم‌های ملی قطر، عربستان، مراکش و عراق در گروه A این رقابت‌ها قرار گرفته‌اند و تیم‌های ملی ایران، ترکیه و آذربایجان در گروه B حضور دارند.
* مسابقات والیبال مردان بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی از دیروز در قونیه آغاز شد و تیم ملی ب ایران در نخستین مسابقه خود در این رقابت‌ها از ساعت 14 به وقت تهران به مصاف قطر رفت. شاگردان عظیم جزیده در این مسابقه در سه ست متوالی و با امتیازهای 25 بر 15، 26 بر 24 و 25 بر 23 حریف خود را شکست دادند تا با سه امتیاز در صدر جدول گروه دوم این رقابت‌ها قرار گیرند.