kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۷۰۲۷
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۴
خطیب جمعه تهران:

آمریکا به توافق با ایران نیاز دارد پس با شرایط ما کنار بیاید

امام جمعه موقت تهران خطاب به آمریکا و سایر طرف‌های مذاکرات گفت: ایران را امتحان نکنید و وقتی که نیاز به توافق با ما دارید، با شرایط ملت ایران کنار بیایید و زیاده‌خواهی نکنید.
 
 
 
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌ علی‌‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران بیان داشت: نماز جمعه و نماز جماعت از شعائر الهی هستند که با بزرگداشت آنها در واقع دین اقامه و بزرگداشت می‌شود، خداوند متعال تعظیم و بزرگداشت شعائر را دوست دارد.
به گزارش فارس، وی افزود: اینکه جامعه‌ای شعائر الهی را بزرگ و با عظمت اجرا می‌کنند، نشانه این است که مردم آن جامعه از تقوای الهی والایی برخوردارند. بدون شک صدرنشین شعائرالله، مجالس عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام است و قطعا زنده بودن نهضت اسلامی به برکت امام حسین علیه‌السلام است.
امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اخیراً سامانه بارش‌های جدید وارد کشور شد و بارش‌های فراوانی را در کشور داشتیم که به خاطر طبع این پدیده این بارش‌ها در بسیاری از موارد سیل‌آسا بود و در بخشی از موارد هم دشواری‌های فراوانی را در زندگی مردم عزیز ما پیش آورد، ضمن شکر به درگاه الهی به دلیل نزول رحمتش، به خانواده‌های داغدار که عزیزان خودشان را از دست دادند تسلیت عرض می‌کنیم و امیدواریم به همت مسئولین محترم رسیدگی فوری به مشکلاتی که آنها در زندگیشان پیش آمده انجام شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌ علی‌‌اکبری خاطرنشان کرد: ما یکی از ششمین کشورهای حادثه‌خیز جهان هستیم. از ۴۱ حادثه‌ای که شناخته شده ما 31 نوع از آنها را داریم مانند سیل و زلزله. سیاستگذاری درست در مواجهه با این حوادث یکی از مسائل مهم در کشور ماست. ساز و کار فعلی در کشور ما برای مواجهه با سوانح نیاز به اصلاح جدی دارد. در مورد سیل، اجرای بند 4 سیاست‌های کلی مربوط به منابع آب کشور که درباره آبخیزداری است و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است حتماً باید مورد توجه قرار گیرد.
وی در مورد آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: بحمدالله مسئولان محترم، مسائل اقتصادی کشور را به جریان مذاکرات گره نزدند و راه خنثی‌‌سازی تحریم‌ها را دنبال می‌کنند.
امام جمعه موقت تهران افزود: اخیراً خبرهای شوق‌انگیزی از راه‌اندازی چرخه هسته‌ای شنیدیم و از عزیزان متشکریم که با قوت از حقوق ملت در این زمینه‌ها دفاع می‌کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌ علی‌‌اکبری بیان داشت: دوستان مجدداً برای ادامه مذاکرات هسته‌ای عازم شده‌اند؛ امیدواریم با مقاومتی عاشورایی از منافع مردم در این عرصه نیز پاسداری کنند. ما به دشمنان ملت ایران به ویژه آمریکای جهان‌خوار و طرف‌های مذاکره تاکید می‌کنیم که جمهوری اسلامی ایران را امتحان نکنید و وقتی که نیاز به توافق با ما دارید، با شرایط ملت ایران کنار بیایید و زیاده‌خواهی نکنید.