kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۶۸۶۱
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۳
جزئیات جالب از تجربه کسب رتبه‌های تک‌رقمی بدون کلاس کنکور

اسامی نفرات برتر آزمون سراسری 1401 اعلام شد

سازمان سنجش آموزش کشور اسامی ۱۰ نفر اول آزمون سراسری ۱۴۰۱ در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی و پنج نفر اول در گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی را منتشر کرد.

براساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، اسامی نفرات برتر کنکور سراسری 1401 به شرح زیر است:
نفرات برتر در گروه «زبان‌های خارجی» به ترتیب نفرات اول تا پنجم عبارتند از: «کیارش علیزاده» از تبریز، «امیرحسین کیوانی» از مشهد، «علیرضا ملک حسینی» از اراک، «نوید یونسی ملردی» از تهران و «سیدعلیرضا سیدشاکری» از تهران.
نفرات برتر اول تا پنجم در گروه «هنر» به ترتیب عبارتند از: «کیاناز شاطریان» از اصفهان، «شایا قنادان زاده» از تهران، «صبا سلطانی» از تهران، «ملیکا‌هادی نیا» از تهران و «علیرضا فصیحی نژاد» از تهران.
در گروه «علوم انسانی» رتبه‌های اول تا دهم به ترتیب عبارتند از: «محمد بهرامی» از کرمانشاه، «مائده ملکی» از تبریز، «سیده مهرناز سیدی» از مشهد، «امیرمهدی‌تبار» از تهران، «پرهام سنکیان» از مشهد، «احسان کلاته عربی» از مشهد، «حدیث گرجی» از تهران، «سوگند بیگلری» از تهران، «مطهره قربانعلی» از اراک و«علیرضا نصیری» از شمیرانات.
نفرات برتر در گروه «علوم ریاضی و فنی» به ترتیب کسب رتبه اول تا دهم عبارتند از: «سیدحسین سیدمهدی جاسبی» از تهران، «امیرپارسا بهرامی» از تهران، «علیرضا ملک حسینی» از اراک، «امیرهمایون شریفی زاده» از گرگان، «پوریا غفوری» از یزد، «امیرماهان معصومی» از اصفهان، «محمدپارسا قادر احمدی» از تهران، «آرمین خسروی» از تهران، «شایان بقائی نژاد» از مشهد و «سبحان لطفی» از نیشابور.
در گروه «علوم تجربی» نفرات برتر به ترتیب کسب رتبه اول تا دهم عبارتند از: «فرناز حسن زاده» از کهگیلویه و بویر احمد، «علیرضا دهقانی تفتی» از یزد، «سبا رضائی بروجنی» از بروجن، «محمدطه رنجی» از ارومیه، «نگار‌هاشم زاده» از تبریز، «ارشیا انتظاری ابوخیلی» از تهران، «عالیه میرزایی» از شهربابک، «رضا نوری» از ارومیه، «سیدعلی علوی خوشحال» از سبزوار و «امیرمهدی امامی» از زنجان.
جزئیات اعلام نتایج کنکور سراسری
و انتخاب رشته داوطلبان
گفتنی است، رئیس‌سازمان سنجش آموزش کشور دیروز در نشست خبری با اشاره به اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری در شامگاه سه‌شنبه (11 مردادماه) گفت: پس از انجام مراحل انتخاب رشته، نتایج نهایی تا پایان شهریورماه اعلام می‌شود.
عبدالرسول پورعباس افزود: انتخاب رشته نیز از هفته آینده انجام می‌شود، داوطلبان برای مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته ۱۰ روز فرصت دارند و باید بدانند پس از تکمیل فرم انتخاب رشته هیچ جابه‌جایی مبنی بر اشتباه صورت نمی‌گیرد بنابراین انتخاب رشته را به شخص دیگری یا کافی‌نت‌ها واگذار نکنند چرا که در زمان اعلام نتایج بازار مکاره‌ای به عنوان مشاوره‌های تضمینی به راه می‌افتد اما بهترین مشاور، سیستم انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش است که می‌تواند فرد را در مقایسه با سال گذشته قرار دهد و انتخاب رشته را بر اساس سهمیه، رتبه، نمره و مناطق انجام دهد.
جزئیات جالب از تجربه کسب رتبه‌های تک رقمی بدون کلاس کنکور
در این میان شنیدن تجربه کسانی که توانسته‌اند با تلاش رتبه‌های تک رقمی آزمون سراسری را به ویژه بدون شرکت در کلاس‌های کنکور به دست آورند، شنیدنی است.
سیدحسین سیدمهدی جاسبی اهل تهران و رتبه یک کنکور ریاضی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: کلاس کنکور شرکت نکردم و در قالب فعالیت‌های مدرسه ادامه دادم، امید به رتبه خوب داشتم اما نه رتبه یک. هنوز قطعی تصمیم نگرفتم ولی رشته کامپیوتر دانشگاه شریف مدنظرم هست. از پایه دهم به صورت جدی درس مدرسه را می‌خواندم اما از تابستان دوازدهم برای کنکور شروع کردم و میانگین ۹ ساعت مطالعه داشتم.
به مهاجرت به هیچ عنوان فکر نمی‌کنم
و قصد خدمت به کشور را دارم
وی افزود: در کنکورهای آزمایشی رتبه تک رقمی کسب می‌کردم و به داوطلبان کنکور توصیه می‌کنم به خدا توکل کنند و با تلاش جدیت ادامه بدهند. چون کلاس کنکور شرکت نکردم نمی‌توانم دقیق بگویم که آیا در رتبه برتر شدن تاثیر دارد یا خیر. به مهاجرت به هیچ عنوان فکر نمی‌کنم و قصد خدمت به کشور را دارم.
دانش‌آموزان خود را درگیر شرکت در کلاس کنکور
و استفاده از کتاب‌های خاص نکنند
امیرهمایون شریفی‌زاده اهل گرگان که رتبه چهارم کنکور ریاضی و فنی ۱۴۰۱ را کسب کرده نیز در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: هرگز در کلاس‌های غیرحضوری و حضوری کنکور شرکت نکردم و فقط در مقطعی از زمان آمادگی برای حضور در این آزمون با چند نفر از دوستانم از کلاس خصوصی دبیران خود در دبیرستان استفاده کردم.
وی افزود: با تجربه‌ای که از شرکت در کنکور به دست آوردم، معتقدم نباید دانش‌آموزان خود را درگیر شرکت در کلاس کنکور و استفاده از کتاب‌های خاص کنند، بلکه می‌توانند با هدف‌گذاری دقیق و استفاده از منابع کافی، با شروع مطالعات از تابستان برای قبولی در رشته مورد علاقه خود تلاش کنند. از تابستان سال گذشته با مطالعه روزانه حدود چهار ساعت، درس خواندن برای کنکور را آغاز کردم و در دو ماه منتهی به برگزاری آزمون، مدت زمان مطالعه و مرور کتاب و منابع را به ۹ ساعت افزایش دادم.
هر ماه یک بار قرآن کریم را ختم می‌کردم
شریفی‌زاده ادامه داد: در کنار مطالعه منابع درسی از یاد خدا غافل نبودم و در کنار آماده‌شدن برای حضور این رقابت هر ماه یک بار قرآن کریم را ختم می‌کردم و کسب این رتبه را از برکت معنویت قرآن و نماز می‌دانم.