kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۶۷۹۴
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۵

تخصیص ۲۰میلیارد ریال برای ساماندهی گلزار شهدای مازندران

از مجموع ۶۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب سفر ریاست جمهوری برای ساماندهی گلزار شهدای استان مازندران تاکنون ۲۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.
 
 
 
ساری-خبرنگار کیهان:
 
سعید کهنسال با بیان این مطلب گفت: اعتبار مورد نیاز برای ساماندهی گلزار شهدای مازندران، از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای تامین خواهد شد و در همین راستا نیز فرمانداران شهرستانهای استان باید با ردیف اعتباری از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نسبت به انجام این مهم اقدام کنند.
وی با بیان اینکه تامین اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح‌های عمرانی کوچک، کاری سخت و زمانبر است، گفت: با توجه به افزایش چند برابری اعتبارات دستگاههای اجرایی، رایزنی لازم با فرمانداران شهرستانهای مازندران برای تامین اعتبار مورد نیاز این طرح از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در حال انجام است. مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران، شمار گلزارهای شهدا در این استان را یک هزار و ۵۸۷ گلزار شامل ۱۰ هزار و ۲۲۲ مزار عنوان کرد و افزود: با بررسی‌های صورت گرفته، ۲۹ درصد گلزار شهدای این استان نیازمند ساماندهی و باز‌سازی است. لازم به ذکر است مازندران در دوران دفاع مقدس، 31 هزار 
و 750 جانباز، 2 هزار و 384 آزاده و 10 هزار و 400 شهید را تقدیم نظام اسلامی کرده است.