kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۶۷۶۹
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۷
رئیس‌جمعیت هلال احمر:

۷۸ نفر در جریان سیل جان خود را از دست دادند

 
 
 
رئیس‌جمعیت هلال احمر از ادامه کمک‌رسانی به 
۱۴۶ شهرستان و محور‌های مواصلاتی خبر داد.
پیرحسین کولیوند دیروز درباره آخرین امداد رسانی‌ها به استان‌های سیل زده به خبرگزاری صدا و سیما گفت: هزار 
و 350 تیم عملیاتی از گروه‌های واکنش سریع هلال احمر در عملیات جست‌وجو ونجات با استفاده از بالگرد‌های امدادی ودستگاه‌های زنده یاب وتجهیزات مدرن توانستند به سیل زدگان نی ریز و قلعه‌بهمن فارس، شهر‌های ایذه و باغملک خوزستان که روز یکشنبه اسیر سیل شدند کمک‌رسانی کنند.
کولیوند درباره آخرین آمار فوتی‌ها و مفقودان حادثه سیل در کل کشور اظهارداشت:​ تا روز دوشنبه متاسفانه ۷۸ نفر جان خود را از دست داده و ۱۵ نفر هم مفقود شده‌اند که تلاش برای یافتن آنها همچنان ادامه دارد.
به گفته وی، اقلام زیستی و بسته‌های غذایی میان افراد متاثر از سیل با امداد هوایی توزیع شد.
 سیل در استان تهران ۴۳ کشته
 و ۳ مفقودی داشته است
 استاندار تهران با اشاره به حوادث سیل در این استان گفت: تا آخرین ساعات روز یکشنبه۱۵ نفر در فیروزکوه، ۲۲ نفر در امامزاده داوود‌(ع)، یک نفر دماوند، یک نفر در شمیرانات و چهار نفر در پردیس یعنی در مجموع ۴۳ نفر در استان تهران بر اثر سیل جان خود را از دست دادند. 
به گزارش ایرنا، محسن منصوری اظهار داشت: در فیروزکوه یک نفر و در پردیس دو نفر مفقودی داریم که امید است به زودی وضعیت آنها مشخص شود. 
وی افزود: عملیات امداد و نجات در امامزاده داوود‌(ع) در مرحله پایانی قرار دارد و در مجموع دستگاه‌ها با تجهیزات در حال خدمات رسانی هستند. به گروه‌های جهادی نیاز فراوان داریم تا به موازات اقدامات دستگاه‌ها، لایروبی داخل منازل سیل زدگان نیز انجام شود. لیست برآورد خسارات ناشی از سیل در استان تهران نهایی می‌شود تا به دولت اعلام کنیم و سپس وارد فضای به‌سازی و نو‌سازی این مناطق شویم. 
 ۲ مفقودی سیل الیگودرز 
زنده پیدا شدند
مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: دو مفقودی سیل اخیر شهرستان الیگودرز زنده پیدا شدند و تلاش برای یافتن یک گم شده دیگر ادامه دارد.
 سیل در فشم 2 فوتی برجا گذاشت
 طبق اعلام اورژانس عصر دیروز در سیل فشم یک خانم باردار دچار حادثه شد و بعد از انتقال به بیمارستان مادر و جنین فوت شده‌اند.