kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۶۷۴۹
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۷

دست روی دست نگذارید

 
 
سرویس ورزشی-
صاحبان قلم و سخن و افکار سالم و رسانه‌های درستکار و متعهد که با عملکرد خود نشان داده‌اند که فراتر از مسائل شخصی و منافع فردی‌، دغدغه ورزش و خدمت به جامعه و انجام وظیفه روشنگری و آگاهی بخشی دارند و حسابشان از قلم به مزدها و پادوهای قلم و میکروفون به دست برنامه ساز جریان دلالی، کاملا جداست باید مسائل و واقعیات ورزش را برای مخاطبان خود با بیان منطقی و صریح‌، تبیین و آشکار سازند و افشا کنند چهره نابکارانی را که برای رسیدن به منافع نامشروع‌، سرنوشت فوتبال و تیم ملی و احساسات پاک مردم و... برای آنها کوچک‌ترین ارزش و اهمیتی ندارد و در هرحال اجازه ندهند کسانی که نماینده و سمبل جریان فرصت‌طلب و مخرب فوتبال هستند و بیش از آنکه به منافع ملی فکر کنند‌، دغدغه تامین منافع دلال‌های باجگیر را دارند، دوباره به مناصب حساس و تعیین‌کننده فوتبال چنگ بیندازند و بیش از این با عمر گرانبها و سرمایه‌های با ارزش ورزش و فوتبال این مملکت بازی کنند و...
اما درباره مسئولان و مدیران وزارتخانه نشین ورزش قبلا نوشته‌ایم و باز هم تا زمانی که لازم باشد خواهیم نوشت و تکرار خواهیم کرد که آقایان مسئول! شما « مسئول» هستید‌، یعنی زیر سؤال هستید، یعنی باید پاسخگو باشید. یا قبول نکنید که ردای مسئولیت را بر تن شما بپوشانند‌، یا وقتی این ردا بر تن شما رفت، نباید در امانتی که مردم به شما سپرده‌اند خیانت کنید.
 این حرف‌ها و ژست‌های دموکرات منشانه- که در کشورهایی وجود دارد که از لحاظ دموکراسی لااقل از ما دویست سال جلوتر هستند- که «ما دخالت نمی‌کنیم»‌، « ما بی‌طرف هستیم»، « هرچه هیئت‌رئیسه بگوید» و... بدون تعارف‌، فقط « دلال‌ها»ی افسار گسیخته و قانون شکن - که بر خلاف «شما»ی دموکرات به تمام سوراخ سمبه‌های ورزش و فوتبال سرک می‌کشند و در جهت منافع خود، در آن اعمال نظر می‌کنند- را خوشحال و مشعوف می‌سازد.
هیچ عقل سلیم و فکر منطقی نمی‌پذیرد که شما در کار فدراسیون‌ها«دخالت» و« اعمال سلیقه» بکنید اما همه صاحبان عقل سلیم و فکر منطقی از شما انتظار دارند، واداده و منفعل، دست روی دست نگذارید بلکه به شدت بر مسائل و اتفاقات ورزش‌، « نظارت» کنید. 
انفعال و دمکرات منش بودن غیر منطقی شما- که حتی روح « جفرسون» را در گور می‌لرزاند!- در شرایطی است که جریان مخرب منفعت‌جو‌، به شدت فعال و مستبدانه و با زور و ارعاب و تطمیع و... عمل کرده و برای تصاحب صندلی فوتبال دارد با این و آن لابی می‌کند، سبیل این و آن مقام مسئول را چرب می‌کند، قلم‌ها و زبان‌ها را به نفع خود و در جهت اهداف خود می‌خرد‌، آنجا که زورش برسد‌، رقبا را با سلاح تهدید از سر راه برمی دارد و... لذا در چنین شرایطی‌، بی‌طرفی و ژست روشنفکری و خیلی سانتیمانتال بودن، عین فرار از انجام وظیفه و‌گریز از رودررو شدن با مشکلات است.
 آقای وزیر، مدیران محترم! فکری بکنید و برای نجات فوتبال چاره‌ای بیندیشید و تدبیری موثر به کار ببندید. در این باره مراکز و سازمان‌هایی که از اختیارات قانونی برخوردار هستند، از این اختیارات در جهت قلع و قمع جریانات مخرب و دلالی قانون شکن و بازگرداندن فوتبال به دست صاحبان اصلی خود بهترین بهره و استفاده را ببرند.