درخواست رئیسفرهنگستان علوم پزشکی از رئیسصداوسیما(اخبار ادبی و هنری)
رئیسفرهنگستان علوم پزشکی با ارسال نامهای به رئیسسازمان صداوسیما، خواستار تقویت شبکه سلامت شد.
چند روز قبل یکی از رسانههای نزدیک به برخی مدیران صداوسیما، در خبری ضمن اشاره به تعطیلی دو شبکه «شما» و «ایران کالا» عنوان کرد که به شبکه سلامت نیز اولتیماتوم داده شده و ممکن است بهزودی این شبکه حذف شود. روابط عمومی شبکه سلامت در تماس با کیهان، ضمن تکذیب این موضوع، نامه رئیسفرهنگستان علوم پزشکی به رئیسصداوسیما را هم جهت انتشار در اختیار ما قرار داد. در بخشی از نامه دکتر سید علیرضا مرندی خطاب به پیمان جبلی آمده است: «اخیراً شایعاتی در مورد حذف یا کاهش فعالیت شبکه سلامت به گوش میرسد که امیدوارم صحت نداشته باشد. اتفاقاً دو روز قبل خدمت مقام معظم رهبری در مورد جایگاه سلامت در جمهوری اسلامی ایران عرایضی داشتم و به دلیل نقش بیبدیل سلامت جامعه در پیشرفت و توسعه کشور و نیز تامین رضایت مردم و نقش انسان سالم در بهبود وضع اقتصادی خانوادهها و کشور و کاهش بار بیماریها و هزینهها، مطالبی را به استحضار ایشان رساندم که در آن به نقش صدا و سیما هم اشارهای نمودم. ایشان توصیه فرمودند که با توجه به جایگاه فرهنگستان علوم پزشکی، شخصاً مطلب را به حضرتعالی منعکس نمایم. تقاضا دارم دستور فرمایید شبکه سلامت صدا و سیما به گونهای تقویت شود که عمدتاً مباحث آن در راستای پیشگیری و ارتقای سلامت جامعه و آن هم با بیان و زبان روان و ساده صورت پذیرد و حتی المقدور از ورود به موضوعات پیچیده تخصصی و فوق تخصصی و مباحثی که مبلغ تجهیزات و امکانات خیلی پیشرفته و گران پزشکی است خودداری شود. همچنین درخواست دارم دستور فرمائید شورای سیاستگذاری سلامت که سالهای طولانی ارائه خدمت میکرد ولی گاهی به دلیل عضویت اعضائی که به مسائل سلامت عمومی جامعه اشراف نداشتند دچار ضعف در عملکرد میشد، مجدداً احیاء شده و بر عملکرد آن با دقت نظارت به عمل آید.»