kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۶۳۴۹
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰

درخواست مجازات سنگین برای عامل خشکاندن عمدی درختان خیابان ولی‌عصر(عج)

رئیس‌شورای شهر تهران خواستار مجازات سنگین برای مسببان خشکاندن درختان خیابان ولی‌عصر(عج) شد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، مهدی چمران در حاشیه جلسه شورای شهر در پاسخ به سؤالی درباره نتایج بررسی مدیریت شهری درباره خشکاندن چند اصله درخت در خیابان ولی‌عصر(عج) اظهارداشت: این پرونده از طریق شهرداری تهران و دادستانی در حال پیگیری است. متاسفانه مالک ساختمان چند اصله درخت را برای زیباتر شدن ساختمان خود قطع کرده که این برداشت غلطی است، زیرا قرار داشتن این درختان در مقابل ساختمان، زیبایی به آن می‌دهد.
چمران با تاکید بر اینکه قطع درختان برای ساخت بنا در برخی از نقاط شهر نیز انجام می‌شود، افزود: امروز در مورد قطع چند اصله درخت در خیابان ولی‌عصر(عج) از مدیرعامل سازمان بوستان‌ها سؤال پرسیدم و وی نیز عنوان کرد که شهرداری تهران چند اخطار را به مالک بنا داده است اما مالک اعتنایی به آن نکرد و در نهایت درختان را خشکاند.
وی بیان داشت: مشکل ما فقط پرداخت جریمه نقدی قطع درختان و از بین بردن آنها نیست؛ این کار جرم است و از مراجع قضایی و دادستانی درخواست می‌کنیم مجازات لازم براساس قانون برای این مالک اتخاذ کنند.
مالک متخلف، مکلف به کاشت 13 اصله درخت
در خیابان ولی‌عصر(عج) شده است
از سوی دیگر، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در حاشیه جلسه دیروز شورای شهر درباره خشکاندن 13 اصله درخت در خیابان ولی‌عصر (عج) توسط مالک یک ساختمان، اظهارداشت: نامه‌ای به شهرداری منطقه یک ارسال کرده‌ایم که سریعاً اقدامات لازم برای جلوگیری از ساخت و ساز در این محل توسط مالک گرفته شود و هرگونه فعالیت ساختمانی در این محدوده ممنوع شود. همچنین این پرونده به کمیسیون ماده 7 ارسال شده و روز دوشنبه جلسه‌ای در باب این مسئله برگزار شد. براساس تصمیم اخذشده قرار شده اعمال ماده 4 صورت بگیرد.
مختاری با تاکید براینکه مالک عمدا درختان خیابان ولی‌عصر(عج) را در مقابل ساختمان خود خشکانده، گفت: این مسئله جرم محسوب می‌شود و در واقع مالک پلاک ثبتی جرم کرده است. ضمن اینکه دادستانی نیز به این موضوع وارد شده و حکم توقف هرگونه عملیات ساختمانی در این محدوده صادر و ابلاغ شده است.
وی با بیان اینکه درختان این خیابان با توجه به بن محیط بالا به عنوان سرمایه ملی در حوزه فضای سبز محسوب می‌شوند، ادامه داد: سازمان بازرسی کشور نیز به این موضوع وارد شده است و خواسته است که برخورد قاطع با این مسئله صورت بگیرد. پرونده این اتفاق در دادستانی شعبه37 همچنان مفتوح است و مالک مکلف شده است که 13 اصله درخت را در همان موقعیت و با همان محیط بن بالا بکارد و این مسئله از طریق شهرداری و سازمان بوستان‌ها نظارت خواهد شد.