در شهرکرد
اتاقهای بازرگانی چهارمحال و بختیاری و عراق تفاهمنامه همکاری امضا کردند
مسئولان اتاقهای بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری و العماره عراق تفاهمنامهای در شهرکرد امضا کردند.
شهرکرد- خبرنگار کیهان:
هدف از این تفاهمنامه ایجاد یک چارچوب عملی برای توسعه روابط تجاری مناسب بین دو طرف و تعیین رویههای همکاری است که میتواند اجرای اهداف اقتصادی متقابل از جمله تجارب تجاری را تقویت کند.
رئیس اتاق بازرگانی استان چهارمحال و بختیاری گفت: طرفین متعهد شدند فعالان اقتصادی خود را به همکاری تجاری در چارچوب صلاحیتهای طرفین و مطابق با قوانین ملی هریک از کشورها بر اساس اصول برابری و منافع متقابل ترغیب کنند.
آیتالله احمدی همچنین افزود: طرفین موافقت کردند ضمن ایجاد بانک اطلاعاتی کامل از تجار توانمند و خوشنام و تبادل دانش و تخصص، در برگزاری و شرکت در نمایشگاه، سمینار و کنفرانسها و... در هر دو کشور ایران و عراق همکاری و نسبت به تبادل نشریات و جراید اقتصادی اقدام کنند.
وی اضافه کرد: همکاری در ایجاد و توسعه شبکه تجاری و استفاده از فرصتهای تجاری، توسعه توریسمدرمانی، فراهم نمودن شرایطی برای تسهیل و راهنمایی سرمایهگذاری در دو کشور و برقراری ارتباط تجاری بین اعضای دو طرف از اهداف سفر هیئت 25 نفری تجاری-بازرگانی عراق به استان چهارمحال و بختیاری بوده است.
رئیس سازمان صمت استان چهارمحال و بختیاری در نشست با هیئت تجاری عراق گفت: کشور عراق بزرگترین هدف صادراتی محصولات صنعتی و تولیدی این استان است.
سجاد رستمی آمادگی این استان را برای همکاری با کشور عراق در دو حوزه صادرات محصولات تولیدی و همچنین صادرات فناوری و نیروی انسانی اعلام کرد و اظهار داشت: همچنین میتوانیم در حوزه سرمایهگذاری با کشور عراق همکاری دوجانبه داشته باشیم چراکه بسیاری از صاحبان صنایع استان چهارمحال و بختیاری تمایل به سرمایهگذاری در کشور عراق دارند و این استان ظرفیتها و قابلیتهای بسیاری برای سرمایهگذاری متقاضیان عراقی همچون صنایع تبدیلی را دارد.