kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۶۲۵۷
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۱

خود‌گویی و خود‌خندی عجب مرد هنرمندی!(نکته ورزشی)

 


سرویس ورزشی-
نشست هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک با موضوع انتخاب خبرگان ورزشی روز یکشنبه برگزار شد و در نهایت نصرالله سجادی، فریبا محمدیان، مهین فرهادی‌زاد، مجید شایسته و مجید کیهانی به عنوان 5 خبره ورزشی معرفی شدند.
طبق قوانین کمیته ملی المپیک، خبرگان ورزشی با پیشنهاد رئیس‌و رای کمیته اجرایی انتخاب می‌شدند؛ به عبارت ساده‌‌تر انتخاب این 5 خبره خروجی تصمیمات مشترک رئیس‌و اعضای هیئت اجرایی بود.
حالا پرسشی که برای اهالی ورزش مطرح می‌شود این است که آیا واقعا این 5 نفر خبرگان ورزش ایران هستند که قرار است در انتخابات کمیته ملی المپیک شرکت کنند؟!
روی نام نصرالله سجادی با سال‌ها تجربه مدیریتی در ورزش ایران بحثی نیست اما اعضای هیئت اجرایی شفاف و روشن بگویند واقعا متر و معیارشان چه بوده که به مجید کیهانی به عنوان خبره ورزشی رای دادند؟!
فردی که تا ۴-۵ سال پیش کیلومترها دور از میادین ورزش، کارمند بانک بود و در کارنامه مدیریتی‌اش به جای ارتقا و پیشرفت دوومیدانی، واردات ادکلن! را داشت و در نهایت برای دوره دوم ریاستش هم تایید صلاحیت نشد، چگونه می‌تواند بازوی کمکی تمام فدراسیون‌های ورزشی باشد؟
اعضای هیئت اجرایی لطفا بگویند مجید شایسته کدام خدمات شایسته را به ورزش ایران ارائه کرده که حالا عنوان خبره ورزشی را یدک می‌کشد؟ هیئت اجرایی شاید خود را به فراموشی زده باشد اما اهل فن که می‌دانند در دوره ریاست شایسته بر تنیس، تیم ملی ما به دسته 4 آسیا سقوط کرد و شرایط آن‌قدر بغرنج شد که ایشان علی‌رغم میل باطنی رفتن را بر ماندن ترجیح داد.
اگر فریبا محمدیان و مهین فرهادی‌زاد معاون وزیر ورزش در دولت به اصطلاح تدبیر و امید نبودند آیا امروز شانس حضور در جمع خبرگان ورزش را پیدا می‌کردند؟!
هرچقدر بگوییم و بنویسیم از طنز ماجرا کم نمی‌شود، در ورزشی که روزگاری محمود خسروی وفا، بهرام افشارزاده، محمود مشحون،
رسول خادم و... پله‌های کمیته ملی المپیک را بالا و پایین می‌کردند، حالا نوبت به افرادی رسیده که کسی طالب آنها نیست ولی خودشان را نامزد می‌کنند و با به راه‌انداختن «شوی دموکراسی» در نهایت حکم ابقای خودشان را صادر می‌کنند. خود‌گویی و خود‌خندی، عجب مرد هنرمندی!
اگر بنا بود اعضای بیکار هیئت اجرایی تحت هر شرایطی خود را خبره بدانند لااقل کاش برای حفظ ظاهر کمی بهتر عمل می‌کردند و حداقل به دادگر رای می‌دادند که بنده خدا فدراسیونش در المپیک توکیو یک طلا برای ورزش گرفت.
تلقی امروز اهالی ورزش این است که با آنها شوخی شده و گرنه مگر می‌شود عده‌ای از کار بیکار شده و دور مانده از صندلی ریاست برای ورزش بزرگ و پرافتخار ایران نسخه بپیچند؟!
اعضای هیئت اجرایی و مهم‌تر از آنها رئیس‌کمیته ملی المپیک! لطفا از این کارهای خود دست بردارید، شما با این شیوه انتخاب نه تنها صلاحیت خودتان را زیر سؤال بردید، بلکه جامعه ورزش را هیچ تصور کردید؛ حالا اگر به خودتان رحم نمی‌کنید حداقل به این ورزش بینوا رحم کنید که با هنرمندی هنرمندانی چون شما دیگر رمقی برایش باقی نمانده است.
متاسفیم بگوییم که سر دیگر جریان فاسد و وقیح دلالی فوتبال، این‌جا در کمیته ملی المپیک است و کمتر کسی نیز به آن توجه دارد؛ حتی وزیر ورزش و جوانان که خودش خاک خورده ورزش است.
آقای دکتر سجادی تا کی می‌خواهید سکوت کنید و نظاره‌گر آوارهایی باشید که یکی یکی بر سر ورزش خراب می‌شوند؛ دیروز فدراسیون فوتبال و سرمربی محبوب دلالان در تیم ملی بود، امروز نوبت به کمیته ملی المپیک رسیده است، از اینکه تمام این اتفاقات تلخ را مشاهده می‌کنید و واکنشی نشان نمی‌دهید، خسته نشدید؟!
اگر با این جایگاه حقوقی وآن سابقه ورزشی، راضی به معرفی امثال این افراد به عنوان خبره ورزشی می‌شوید بدا به حال ورزش، اما اگر راضی نیستید و کاری هم نمی‌کنید این دیگر جفا به تک تک اعضای این جامعه بزرگ است. اگر هم دلتان به شرایط موجود رضایت نمی‌دهد اما توان و قدرت برخورد را ندارید، بهتر است راه را برای مدیری دیگر باز کنید چون این ماندن نه به صلاح شماست، نه ورزش که شما خاک خورده‌اش هستید!