kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۶۲۱۹
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۸
معاون اول رئیس‌جمهور مطرح کرد

برنامه‌ریزی ویژه دولت برای حمل‌ونقل، اسکان، تغذیه و بهداشت و درمان زائران حسینی

مخبر با بیان اینکه مراسم اربعین باید در امنیت کامل و ارائه بهترین خدمات‌دهی برگزار شود از برنامه‌ریزی ویژه دولت برای حمل‌ونقل، اسکان، تغذیه و بهداشت زائران حسینی خبر داد.

محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه هماهنگی اعضای ستاد مرکزی اربعین با قرارگاه‌های مردمی بسیج، خاتم‌الانبیا(ص) و امام حسن مجتبی‌(ع) با اشاره به رویکرد و اهتمام جدی دولت سیزدهم نسبت به ارزش‌های دینی و مذهبی، بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق، تأمین امکانات و تمهیدات لازم جهت برگزاری مطلوب مراسم راهپیمایی اربعین تأکید کرد.
معاون اول رئیس‌جمهور با یادآوری همزمانی ایام اربعین امسال با گرمای شدید هوا از دستگاه‌های ذی‌ربط و همچنین ستاد مرکزی اربعین خواست حمل‌ونقل و اسکان زائران به نحوی برنامه‌ریزی شود که آسیب‌های ناشی از گرمای هوا به حداقل ممکن کاهش یابد.
وی تصریح کرد: با وجود شرایط ویژه آب و هوایی امسال و با در نظر گرفتن شدت گرما، اهتمام ویژه دولت این است که مردم بتوانند در امنیت کامل، ارائه بهترین خدمات‌دهی و با حداقل مشکلات در مراسم راهپیمایی اربعین شرکت کرده و حرم امام حسین‌(ع) را زیارت کنند.
معاون اول رئیس‌جمهور تلاش جهت افزایش تعداد پایانه‌ها و دروازه‌های خروجی مرز را جهت تسهیل رفت و آمد زوار پراهمیت ارزیابی و بر لزوم افزایش تعداد ناوگان حمل‌ونقل جهت رفاه هر چه بیشتر زائران تأکید کرد.
مخبر همچنین از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست در پایانه‌های مرزی و در مسیر حرکت زائران، بیمارستان‌های سیار و امکانات و تجهیزات پزشکی را به میزان مناسب مستقر کنند.
وی همچنین از دستگاه‌های اجرایی و نهادهای ذی‌ربط خواست همکاری و هماهنگی‌های لازم را با فراجا انجام دهند تا روند ورود و خروج و تردد زائران در مرزها با حداکثر سرعت میسر شود.