kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۶۱۳۸
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۶

کیهان و خوانندگان

 
 
33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323
 
* افزایش 90 درصدی ترانزیت کالا در سال گذشته نسبت به سال 1399 و افزایش 43 درصدی در سه ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از جمله اخبار خوب کشور در این دولت است. می‌خواهم تاکید کنم تقویت ترانزیت یک نیاز استراتژیک برای آینده نظام و امنیت اقتصادی و حتی سیاسی ایران و همچنین یک عامل مهم و جدید در مواجهه با فشارها و تحریم‌های دشمنان محسوب می‌شود و باید آن را جدی گرفت. 
میرزاخانی
* چقدر خوب است در مقابل مطالباتی که از مسئولین داریم این سؤال را از خویش بکنیم که تا چه حد به تعهدات خودمان در قبال جامعه پایبند بوده و عمل کرده‌ایم و این نشود که فقط از دیگران بخواهیم و وظیفه خود را فراموش کنیم.
2099---0936
* آمریکا در منطقه غرب آسیا به دنبال عادی‌‌سازی روابط کشورها با رژیم جعلی در حال سقوط است ولی راه به جایی نخواهد برد. بدا به حال کشورهایی که در این شرایط بخواهند به این رژیم لرزان آویزان شوند.
صالحی
* صادقی نماینده دور قبل مجلس گفته، کشورهای منطقه عرصه تاخت و تاز قدرت‌های جهانی شده‌اند. بایدن به عربستان می‌رود و پوتین به ایران می‌آید! در پاسخ او باید گفت، بایدن به کشور گاو شیرده می‌رود و پوتین به دیدار کشور شیر منطقه! این حقیقتی است که امثال شما از درک آن عاجزید!
سوری
* رئيس جمهور سابق در جمع کابینه خودش حرف‌های بی‌ربطی زده است از جمله اینکه مجلس یازدهم نگذاشت برجام را به سرانجام برسانیم! مجلس مانع شد یا آمریکا اول شما را سرکار گذاشت و بعد یکطرفه از برجام خارج شد و درست و حسابی سرتان را بی‌کلاه گذاشت!
عسگری
* آقای پزشکیان گفته اگر برجام بد است چرا آن را پاره نمی‌کنید؟ باید به این جناب گفت؛‌ خسارت محض برجام کار دولت قبل و مثل مولود ناقص‌الخلقه‌ای است که نه می‌توان آن را کشت و نه ارزش حفظ کردن دارد. مثل استخوان در گلوست! 
صادق‌پور
* معتقدم رفع تحریم‌ها با احیای برجام به صورت کاملا موقت و صرفا روانی روی تورم و نرخ دلار تأثیر کاهشی خواهد گذاشت. بیشتر عوامل تورم‌، در ساختار معیوب اقتصاد داخلی است که باید به طور کامل اصلاح شود.
متولیان
* ما یک کشور اسلامی هستیم. مردم و کارکنان دولت باید رعایت حجاب را جدی بگیرند. در ضمن حجاب جزیی از هویت فرهنگی ما ایرانیان است و نباید دستاویز مسائل نازل جناحی و سیاسی قرار بگیرد.
نظرزاده
* عده‌ای واردکننده یا تولیدکننده دور هم می‌نشینند و تصمیم می‌گیرند نرخ فلان کالا را به میزان دلخواه بالا ببرند و این کار را می‌کنند. عرض بنده این است که این اشخاص به واسطه تشکیل کانون، اتحادیه و یا گعده بر بازار کالا و خدمات برای خود انحصار ایجاد کرده‌اند که می‌توانند تعیین‌کننده نرخ کالا در بازار باشند.
کوچک‌زاده
* اجتماع پرشور و اطعام درعیدسعیدغدیر امسال اقدام بسیارخوبی بود. اما در عین حال نباید در عیدالله الاکبر که نقطه کامل‌کننده دعوت تمام انبیاء است به اجتماع شادی و اطعام بسنده کنیم. اگر این جریان پس از رسول خاتم(ص) ادامه می‌یافت امروز دیگر بشر دغدغه بسیاری از مجهولات، گرفتاری‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را نداشت. چرا که آن خورشید فروزان راهکار برون‌رفت از همه مشکلات را در جلوی پای بشریت قرار می‌داد. حقیقتا ظلم بزرگی بر کل بشریت رفت که بسیار سنگین و طاقت‌فرساست! جرج جرداق مسیحی می‌گوید ‌ای دنیا ! چه می‌شد که همه توان خود را گرد می‌آوردی و در هر روزگاری «علی»‌ای با آن قلب و زبان و امتیازاتش عنایت می‌کردی؟!
محمودی
* درپشت صحنه تولید و ساخت فیلم و سریال چه خبر است؟ متأسفانه گاهی از انحطاط اخلاقی در این عرصه سخن به میان می‌آید و گاهی از گرفتن رشوه از بازیگران برای بازی دادن در سریال‌ها و فیلم‌ها؟ پالایش اساسی این عرصه ضرورتی است که اهتمام جدی مسئولین امر را طلب می‌کند.
جهانگیرزاده
* رشد ممتد نرخ مسکن و هزینه اجاره‌بها آرامش ذهنی جامعه به‌ویژه مستأجران را به هم زده‌ است. دولت در این حوزه دست به یک سیاست‌گذاری صحیح بزند و این دغدغه عمومی را مرتفع سازد.
وکیلی
* وزیر محترم کشور در صحبت‌های منطقی و قابل ستایش خود گفته‌اند بدحجابی در جامعه از راه تذکر و نصیحت قابل حل است. واقعا درست گفته‌اند. 
حدادی
* فضای مجازی حقیقتا اوضاع نامناسبی دارد و جوانان و نوجوانان کشورمان را هدف گرفته ‌است. باید هرچه سریع‌تر ساز و کار اصلاح این روند را عملیاتی کرد چرا که لحظه‌ای درنگ یعنی از دست دادن جوانان و نوجوانان. چه بسیار خانواده‌هایی که به خاطر وضعیت رها شده اینترنت، متلاشی شده‌اند. درنگ جایز نیست.
احمدی
* سازمان کنفرانس اسلامی و کشورهای اسلامی نباید در برابر عمل جنایتکارانه آل‌سعود در گشودن آسمان به روی رژیم جعلی صهیونیستی ساکت باشند. با این روند چند صباح دیگر با پرواز هواپیماهای جاسوسی این رژیم آسمان مکه قبله مسلمین و مدینه و بالای سر زائران خانه خدا ناامن خواهد شد. چرا که این رژیم به هیچ قانون و قاعده‌ای پایبند نیست.
مالمیر
* باید قبول کرد یکی از عوامل اصلی پایین آمدن کیفیت آموزش در نظام آموزش و پرورش شیوه فعلی برگزاری کنکور است. خیلی از استعدادهای درونی افراد سرکوب می‌شوند. می‌توان گفت کنکور امروز بلای جان نظام آموزشی کشور شده است.
عروجی