kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۶۱۲۱
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۳

حمایت و تجهیز هیئت‌های سوگواری محرم در نمایشگاه «عطر سیب»(اخبار ادبی و هنری)

امسال علاوه‌بر هیئت‌ها، عموم مردم نیز می‌توانند از نمایشگاه «عطر سیب» بهره‌مند شوند.
 
 
 
به گزارش خبرنگار کیهان، نشست خبری بیستمین دوره رویداد «عطر سیب» روز گذشته با حضور سید علیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و سخنگوی بیستمین رویداد عطر سیب و حجت‌الاسلام مصطفی جامه‌دار دبیر شورای اجرایی این رویداد برگزار شد. 
فاطمیان‌پور در این نشست گفت: بیستمین دوره رویداد «عطر سیب» از دوم تا نهم مرداد، هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۳ در میدان آئینی امام حسین(ع) برپا می‌شود. 
وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری رویداد «عطر سیب»، تأمین نیازهای هیئت‌های عزاداری ماه محرم است، تأکید کرد: تلاش کرده‌ایم توجه ویژه‌ای به هیئت‌های کوچک و خانگی داشته باشیم و پیش‌بینی می‌کنیم بیش از پنج هزار هیئت بتوانند از خدمات این رویداد استفاده کنند. 
فاطمیون‌پور در ادامه درباره تفاوت‌های این دوره از نمایشگاه عطر سیب با دوره‌های قبلی را این‌گونه بیان کرد: امسال علاوه‌بر مسئولان هیئت‌ها، همه مردم به‌عنوان مخاطب نیز می‌توانند از مجموعه برنامه‌های این رویداد بهره‌مند شوند. خانواده‌ها نیز می‌توانند اقلام مورد نیاز خود را برای هیئت‌های خانگی با قیمت مناسب تهیه کنند و از برنامه‌های فرهنگی هنری مانند نقالی، تعزیه و اجرای آواهای محرمی هم بهره ببرند. 
وی همچنین توجه ویژه به کودکان و نوجوانان را از دیگر وجوه تمایز این دوره از عطر سیب معرفی کرد و گفت: به‌طور کلی توجه به مخاطب نوجوان از سیاست‌های جدید سازمان فرهنگی هنری است که به جز «عطر سیب»، در دیگر برنامه‌های سازمان نیز به این موضوع دقت می‌شود. 
جامه‌دار سرپرست مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۲ و دبیر شورای اجرایی بیستمین رویداد «عطر سیب» نیز در این نشست گفت: با چندین نهاد مذاکراتی داشته‌ایم که اقلام اساسی مانند برنج، شکر، رب، روغن و... را با همکاری وزارت جهاد کشاورزی در اختیار هیئت‌ها قرار دهیم تا مردم برای طبخ نذری‌ها مشکلات مالی کمتری داشته باشند.