kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۶۱۰۵
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵

انتظار دارید حامی اخلال‌گری جریان دلالی باشیم؟!

 
 
سرویس ورزشی-
یکی از اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال پس از ابقای سرمربی کروات تیم ملی- که به نظر قاطع کارشناسان اهل فن‌، دست نشانده و مهره گوش به فرمان جریان دلالی رسوا و شناخته شده فوتبال ایران است- گفته: « از اول هم قرار نبود اسکوچیچ عوض شود...» و این‌، یعنی همان حرف علی پروین سرمربی پیشین تیم ملی که سال‌ها پیش گفته بود‌، کمیته فنی یعنی«کشک»! و ما می‌گوییم در فوتبالی که در دست دلال‌ها اسیر است و از رئیس‌فدراسیون و هیئت‌رئیسه گرفته تا سرمربی و کادر فنی تیم ملی و تعداد قابل توجهی از بازیکنان دعوت شده به این تیم و... را جریان دلالی رسوا تعیین می‌کند، نه فقط کمیته فنی بلکه همه چیز‌، حتی صعود به جام جهانی، حتی خود فوتبال، حتی رسانه و کارشناس و حتی مردم، یعنی «کشک»! 
جالب است در چنین وضعیتی که دلالی بدنام و مافیای شناخته شده‌، همه چیز این فوتبال را به «کشک» تبدیل کرده، همین آقای عضو هیئت‌رئیسه که فقط دو سه ماهی است که اسمش به گوش اهالی فوتبال خورده اظهار می‌دارد، امیدواریم همه همکاری کنند و حامی تیم ملی باشند... به دیگر سخن‌، این جناب غریبه توقع هم دارد که در برابر تصمیم غیرکارشناسی و ضد تیم ملی و برخلاف مطالبات مردمی‌، همه خفقان بگیرند و صدایشان در نیاید‌، چرا؟ چون جام جهانی را در پیش داریم باید چشم به همه چیز ببندیم و حامی اخلال‌گری جریان دلالی رسوای فوتبال ایران باشیم. چرا؟ چون جام جهانی در پیش داریم! 
وعجب این جام جهانی رفتن- چنان‌که از سال‌ها پیش، بارها به صراحت نوشته ایم- بلای جان فوتبال ایران شده و به جای اینکه موجب پیشرفت و تقویت ساختار آن شود در سایه غفلت و وادادگی مدیرنماهای بی‌لیاقتی که در این سال‌های اخیر‌، متصدی فوتبال بوده‌اند به دکان دونبش دیگری برای دلال‌ها و فرصت‌طلب‌هایی تبدیل شده که به اسم و بهانه آن‌، هر کاری دلشان می‌خواهد می‌کنند و مروج هرهری مسلکی و اباحه‌گری و فساد اخلاقی و... شده‌اند و هزینه‌های گزاف روی دست فوتبالی می‌گذارند که از جیب مردم اداره می‌شود.
آقای عضو هیئت‌رئیسه در پایان‌، تهدید هم می‌کند که اگر کسی بخواهد تمرکز تیم ملی را برهم بزند‌، با او برخورد قانونی هم می‌کنیم! از ایشان سؤال می‌کنیم شما وهمکارانتان که معلوم نیست با کدام سابقه و تجربه و مشروعیتی در آن جایگاه قرار گرفته‌اید، اصلا معنای« اصول» و «قانون» را متوجه هستید که دم از قانون و برخورد قانونی می‌زنید؟ ما به طور قاطع می‌گوییم متوجه نیستید، چون اگر بودید، برخلاف اصول و قانون وعقل و همه موازین منطقی و شناخته شده بشری، نظر یک عده کارشناس فوتبال بلد را، قلدرانه و محض رضایت خاطر مبارک جریان دلالی بدنام فوتبال ایران‌، « وتو» نمی‌کردید و آن نظر کارشناسی و تخصصی را با«کشک» مترادف نمی‌دانستید. 
بنا براین بهتر است از این حرف‌های اصولی و قانونی و محترمانه و مودبانه نزنید که کار امثال شما غریبه‌های مجهول الهویه نفوذ کرده در فوتبال‌، از اول جز اهانت صریح و بی‌احترامی مکرر و توهین وقیحانه به فوتبال و اهالی آن و کارشناس و تخصص و اخلاق و ارزش‌های فرهنگی و... چیز دیگری نبوده و نیست و این هم از آخرین شاهکارتان! 
شما اگر اهل اصول و منطق بودید باید می‌دانستید اصلا نفس و صرف حضورتان در جایگاه هیئت‌رئیسه فدراسیون به ضرب اساسنامه سراپا اشکالی که امثال شما برای این فوتبال و به نفع خود، نوشته و تصویب کرده‌اند، اهانت به فوتبال ایران است‌! کسی که در جایگاه«اهانت» نشسته‌، چطور توقع احترام و حمایت دارد و اصلا چگونه به خود اجازه می‌دهد این الفاظ و تعابیر و مفاهیم پرمعنی را بر زبان بیاورد؟!