kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۵۹۸۱
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۶

کرونا و سرطان به آلزایمر بایدن اضافه شد

 

سرویس خارجی-
در حالی که مشکلات حرکتی و ذهنی رئیس‌جمهور آمریکا سوژه این روزهای رسانه‌های دنیاست خبر رسیده که جو بایدن حین یک سخنرانی اعلام کرده که سرطان نیز دارد. ساعاتی بعد هم اعلام شد او به ویروس کرونا نیزآلوده شده!
«جو بایدن» این روزها به دلیل گاف‌های بی‌پایانش زیر نگاه و تمرکز منتقدین و رسانه‌ها قرار دارد. مشاوران و معاونانش بیش از هر چیز نگران زمین خوردن‌ها و گاف‌هایش هستند، هم حزبی‌هایش در حزب دموکرات هم به دنبال گزینه دیگری در انتخابات 2024 می‌گردند. جمهوری خواهان نیز از این فرصت استفاده کرده مدیریت وی در بحران اقتصادی را هدف انتقادهای گسترده خود قرار داده‌اند. کار به جایی رسیده که چند روز پیش رسانه‌های صهیونیستی نوشتند مقامات این رژیم از بایدن در سفر به سرزمین‌های اشغالی خواسته بودند تا، برای حفظ آبروی آمریکا هم که شده، استعفا دهد و برود! برخی از رسانه‌های آمریکایی حتی پارا فراتر گذاشته و می‌گویند با این وضعیت جسمانی و افت شدید محبوبیت بایدن که در طول چند دهه گذشته برای یک رئیس‌جمهور بی‌سابقه بوده است وی ممکن است حتی نتواند دوره مسئولیت خود را به پایان برساند.
«نیویورک‌ تایمز» چند روز پیش در گزارشی در همین رابطه نوشته بود: «سن و سال جو بایدن و مشکلاتی که هنگام راه‌ رفتن و سخنرانی دارد، تردیدها را درباره ادامه کار او در مقام رئیس‌جمهوری آمریکا بالا برده است.»
تورم، کاهش محبوبیت (به زیر 37 درصد)، مشکلات ذهنی، گاف و مشکلات حرکتی کم بود حالا سرطان و کرونا نیز به مشکلات قبلی رئیس‌جمهور
79 ساله آمریکا اضافه شده است. شامگاه چهارشنبه اظهارات بایدن مبنی بر اینکه به سرطان پوست مبتلا است، کاخ سفید را به تکاپو‌انداخت تا توضیح دهد که منظور وی، سرطانی بود که قبل از روی کار آمدن در ریاست‌جمهوری درمان کرده بود. به گزارش فارس، رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه چهارشنبه گفت به دلیل فعالیت‌های شرکت‌های نفتی، دچار سرطان شده است. بایدن که در حال سخنرانی درباره تأثیرات منفی پالایشگاه‌های نفتی بر سلامت افراد، در ایالت ماساچوست بود، اظهار داشت: «به همین دلیل است که من و بسیاری از افراد دیگری که با آنها بزرگ شده‌ایم، مبتلا به سرطان هستیم و به همین دلیل است که در طولانی‌ترین زمان، شهر دِلاوِر بالاترین نرخ سرطان را در کشور داشت»به نوشته وبگاه «نیویورک‌ پست»، این اظهارات بایدن دفتر مطبوعاتی کاخ سفید را مجبور کرد تا سریعاً توضیح دهد که منظور او سرطان پوستی است که قبلا داشته و پیش از شروع به کار در پست ریاست‌جمهوری در سال گذشته، درمان کرده بود.
این اظهارات در ابتدا به نظر می‌رسید که یک اشاره مهم بهداشتی در طول یک سخنرانی در مورد گرمایش جهانی باشد که در آن بایدن انتشار گازهای گلخانه‌ای از پالایشگاه‌های نفت در نزدیکی خانه دوران کودکی خود را توصیف کرد.«کوین اوکانر» پزشک بایدن، سال گذشته گزارشی از وضعیت سلامت وی منتشر کرد که در آن اشاره‌ای به اینکه رئیس‌جمهور آمریکا از سرطان رنج می‌برد، نشده بود.
بایدن کرونا گرفت
خبر سرطان کرونا شامگاه چهارشنبه رسانه‌های آمریکایی را شوکه کرد و در حالی که رسانه‌ها سرگرم بحث بر سر کم و کیف سرطان رئیس‌جمهور آمریکا بودند کاخ سفید روز پنج شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد بایدن به بیماری کرونا نیز مبتلا شده است. به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که با وجود مثبت شدن نتیجه تست کووید-۱۹ رئیس‌جمهور آمریکا، علائم وی خفیف بوده و از راه دور وظایف خود را انجام خواهد داد.در این بیانیه آمده است رئیس‌جمهور آمریکا به‌طور کامل با واکسن شرکت «فایزر» در برابر ویروس کرونا واکسینه شده بود و علاوه‌بر آن دو دوز واکسن یادآور این شرکت را نیز تزریق کرده بود.به گفته کاخ سفید، علائم ابتلای ساکن ۷۹ ساله کاخ سفید به بیماری کووید-۱۹، شامل آبریزش بینی، سرفه خشک و کوفتگی است اما تب ندارد.