kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۵۹۸۰
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۶
میدل ایست آی خبر داد

جاسوسی گسترده از خبرنگاران با بدافزارها و چراغ سبز وزارت جنگ رژیم صهیونیستی

 

سرويس خارجي-
سانسور خبرهاي فلسطين در رسانه‌هاي غربي تاكنون نتوانسته جلوی شنيده شدن صداي فلسطيني‌ها را در جهان بگيرد و از اين رو صهيونيست‌ها در تلاشند تا خبرنگاران مرتبط با فلسطين را از طريق جاسوسي و اقدامات امنيتي هدف قرار دهند. این بخشی از گزارش میدل ایست آی است.
اين روزها همزمان با سانسور گسترده خبرهاي مربوط به فلسطين در رسانه‌هاي غربي، صهيونيست‌ها از مسير ديگري تلاش دارند تا فضاي رسانه اي را براي پوشش اخبار مربوط به فلسطين در كنترل خود داشته باشند. در واقع به نظر مي رسد كه سانسورهاي صورت گرفته با هدف عدم انتشار خبرهاي مرتبط با فلسطين تا كنون راهگشا نبوده و علي رغم همه تلاش‌هاي صورت گرفته از سوي صهيونيست‌ها براي عدم انعكاس تحولات فلسطين، اما افكارعمومي جهاني هر روز با حساسيت و نگراني بيشتري خبرهاي فلسطين را دنبال مي كنند.
از اين رو طي چند سال گذشته كه صهيونيست‌ها نتواسته‌اند از انتشار صداي حقيقت در فلسطين جلوگيري كنند، روش‌هاي ديگري را براي تحت تاثير قراردادن پوشش رسانه اي تحولات فلسطين در پيش گرفته و براي منحرف كردن جريان خبري مربوط به سرزمين‌هاي اشغالي، از روش‌هاي جاسوسي سايبري و هك مجازي بهره گرفته‌اند. در همين ارتباط گزارش شده كه برخي شركت‌هاي برنامه نويسي مستقر در تل آويو به توليد برخي بدافزارها و جاسوس افزارها براي نفوذ به گوشي و رايانه شخصي خبرنگاران و فعالان رسانه‌اي در منطقه دست زده‌اند. اين خبر را ميدل ايست آي با جزئيات بيشتري اعلام كرده و گفته است: سازنده نرم‌افزارهای جاسوسی در تل آويو پشت حمله جدید به روزنامه نگاران هستند. در همين ارتباط گفته می‌شود يك شركت به ظاهر خصوصي با نام «كانديرو» در تل آويو فروشنده نرم‌افزارهای جاسوسی است و با سوءاستفاده از حفره‌هاي امنيتي گوگل کروم، روزنامه نگاران را در سراسر منطقه هدف قرار مي دهد. اين موضوع را يك شركت امنيت سايبري با نام آواست (AVAST) نيز تائيد كرده و گفته عمده حملاتي كه عليه روزنامه نگاران و خبرنگاران در غرب آسيا انجام مي شود، از سوي شركت‌هاي كامپيوتري مستقر در تل آويو است. براساس اين گزارش، دستگاه‌هاي امنيتي صهيونيستي در راستاي نيل به اهداف خود، روزنامه نگاران و فعالان رسانه اي حامي فلسطين را در ترکیه، یمن و فلسطین، لبنان و حتي عربستان و اردن را مورد هدف قرار داده و با دست‌يابي به محتواي گوشي و يا رايانه شخصي شان، تلاش كرده‌اند تا با شناخت گرايش خبري اين خبرنگاران به توليد گزارش‌هايي در جهت زير سؤال بردن خبرها و گزارش‌هاي آنان بپردازند. البته جاسوسي از خبرنگاران با استفاده از نرم‌افزارهاي توليدي در تل آويو مي تواند اهداف ديگري را نيز به همراه داشته باشد و اين احتمال قوي وجود دارد كه دستگاه‌هاي امنيتي و اطلاعاتي رژيم صهيونيستي مي خواهند افراد و منابع مرتبط با خبرنگاران را كه به آنها خبرهاي فلسطين مي رسانند، شناسايي و شايد در مرحله بعد مورد آزار و اذيت قرار دهند.
نكته قابل توجه درباره اين شركت‌هاي جاسوسي سايبري آن كه آنها پس از دریافت تمامی مجوزهای مورد نیاز از وزارت جنگ ر‍ژيم صهيونيستي محصولات خود را عرضه كرده‌اند و دريافت مجوز از وزارت جنگ به خوبي پيوند اين شركت‌هاي رايانه اي با فعاليت‌هاي جاسوسي و امنيتي را نشان مي دهد.
تعطیلی آژانس یهود در روسیه
از سوی دیگر خبر آمده که مقامات كابينه رژيم صهيونيستي در چند روز گذشته نگراني زيادي نيز نسبت به ممنوعيت و اخراج نهادي تحت عنوان «آژانس يهود» از روسيه داشته‌اند. آژانس يهود يك سازمان صهيونيستي است كه امور مربوط به مهاجران از سراسر كشورهاي دنيا به سرزمين‌هاي اشغالي را مديريت و پيگيري مي‌كند و حالا با تشديد تنش ميان روسيه و رژيم صهيونيستي پس از جنگ اوكراين، دولت روسيه فعاليت آژانس يهود را در مسكو و همه شهرها ممنوع اعلام كرده و وزارت دادگستری روسیه به صورت رسمی درخواست انحلال دفتر نمایندگی آژانس یهود در مسکو را صادر کرده است. آژانس یهود به لحاظ ماهوی همان سازمان جهانی صهیونیسم است و از اوایل قرن نوزدهم میلادی تسهیلات مهاجرت یهودیان را از نقاط مختلف به فلسطین و اقامت دادن آنان در زمینهای بایر را فراهم آورد و در سال ۱۹۲۲ میلادی موجودیت خود را رسماً اعلام کرد.