پیشنهاد نخستوزیر اسبق قطر به اروپاییها: از زیر سلطه آمریکا خارج شوید
نخستوزیر پیشین قطر اعلام کرد که آینده اروپا در گرو خروجش از دایره سلطه آمریکا و مذاکره با چین است.
«حمد بن جاسم»، نخستوزیر پیشین قطر در توئیتی نوشت: «اروپا و در رأس آن آلمان به دلیل پیامدهای بحران اوکراین و ناتوانی کشورهای اروپایی برای خروج از دایره سلطه آمریکا بر این کشورها به دلیل ضعف تواناییهای نظامی آنها و شکننده بودن اقتصاد و مواضع سیاسیشان در وضعیت دشواری به سر میبرند. اروپا با رهبری آلمان و فرانسه خواهند فهمید که ناگزیر باید قبل از وقوع بحران دوم و مقابله اقتصادی یا نظامی میان واشنگتن و پکن درباره تایوان با چین مذاکره کنند. من شک دارم که آمریکا وارد جنگ گستردهای با چین شود. به گزارش ایسنا، بن جاسم تأکید کرد: «در تمام موارد بازنده اول اروپا است مگر اینکه به مذاکره با چین بپردازد. این مسئله احتمالا راهحل برای وضعیت راکد اوکراین نیز باشد.»