بررسی اقدام خلاف قانون شورای شهر قبلی تهران در موضوع حسابرسیها
رئیسشورای شهر تهران با اشاره به اقدام خلاف قانون شورای پنجمیها در موضوع حسابرسیها گفت: کمیسیون برنامه و بودجه اقدام ارزندهای انجام داده و بیش از ۳۰۰ گزارش حسابرسی را گردآوری کرده است.
به گزارش خبرگزاری فارس، بررسی گزارشهای حسابرسی از مناطق ۳، ۷،۱۲، ۲۰ برای سالهای مالی ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ در جلسه صحن شورای شهر تهران انجام شد.
مهدی چمران در این زمینه با بیان اینکه قانون شهرداری بر قانون تجارت ارجحیت دارد، گفت: بر این موضوع تأکید شده که یک گزارش ارائه شود و بیش از دو گزارش تخلف به شمار میرود. در چهار سال دوره پنجم مدیریت شهری نه تنها یک گزارش حسابرسی قرائت نشد بلکه حتی یک گزارش نیز دریافت نشد. کمیسیون برنامه و بودجه اقدام ارزندهای انجام داده و بیش از ۳۰۰ گزارش را گردآوری کرده است.
وی با بیان اینکه اقدام چهارسال اخیر خلاف قانون بوده است، افزود: ما از لحاظ قانونی موظف هستیم گزارشهای حسابرسی را پیگیری کنیم و این گزارشها به موقع قرائت و نتایج به شهرداری اعلام شود.
همچنین رئیسکمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر با تأکید بر اینکه صحن شورا محل آزمون رسانههای اصلاحطلب است، گفت: شورای اصلاحطلب شعار شفافیت داد و گونهای دیگر عمل کرد و حتی یک گزارش حسابرسی ارائه نکرد.
مهدی اقراریان افزود: ما امروز شاهد این هستیم که این افراد وظیفه قانونی خود را انجام ندادهاند و تمام آنچه صورت نگرفته، روی دوش شورای ششم قرار گرفته است. افراد نطقهای گوناگونی داشتند اما به شکلی دیگر عمل کردند. وی با بیان اینکه این افراد باید پاسخگوی عملکرد خود باشند، تصریح کرد: چرا شهر را رها کردند و شاهد فاجعه در پایتخت هستیم؟ شورا خود را نماینده مردم میداند و از شهرداری سؤال میپرسد و تذکر میدهد. شورای پنجم نماینده مردم بوده یا نماینده شهرداری؟ اگر نماینده مردم بودهاند چرا حتی یک گزارش حسابرسی ارائه ندادهاند. سازمان بازرسی در حال حاضر کجاست که این تخلفات را بررسی کند. باید افرادی که تخلف کردند، پاسخگو باشند و دادستانی به این قضیه ورود کند.