kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۵۰۳۴
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲

کیهان و خوانندگان

 
 
33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323
 
* امت ولایی و صبور ایران! اکنون صبر مثال‌زدنی شما به‌بار نشسته است. با عنایت خداوند متعال و رهبری‌های بی‌بدیل ولی امر مسلمین در طول چهار دهه انقلاب، هیچ زمانی جریان سلطه در این حد از درماندگی و استیصال و جمهوری اسلامی در این حد از اقتدار و ثبات نبوده است. لذا تفاله‌های داخلی آنها با تمام توان به دنبال تحریف حقایق و شبهه‌افکنی و تشویش اذهان مردم هستند. مراقب ترفندهای خائنانه آنها باشیم. تا فتح نهایی یک یا حسین دیگر!
شیخ‌الاسلام
* این جمله از شهید بهشتی به یادگار مانده که فرموده‌اند آنقدر کار در این جامعه هست که دیگر استراحت بی‌استراحت، امروز دولت آقای رئیسی را در این وضع می‌بینیم و دعا می‌کنیم موفق بشود.
خجسته
* همان طوری که رهبر معظم انقلاب اسلامی از دستگاه قضایی خواستند با کسانی که امنیت روانی مردم را با دروغ و شایعه به مخاطره می‌اندازند برخورد شود، امیدوارم دستگاه قضا لحظه‌ای درنگ ننماید و به این مسئله مهم توجه و با متخلفان برخورد کند. نقشه راه دستگاه قضا در دیدار مسئولین این دستگاه با امام‌المسلمین کاملا شفاف و روشن بیان شد. ان‌شاءالله شامل مرور زمان نشود و مدیران انقلابی، توانمند و مردمی این قوه برای اجرایی کردن رهنمودهای حضرت آقا برنامه‌ریزی نمایند.
اکبر‌زاده
* با مین‌های متعددی که دشمنان توسط عوامل داخلی خود در طول سال‌های گذشته بر سر راه پیشرفت کشورمان کاشته بودند طبق محاسبات آنان باید ایران منهدم می‌شد و از بین می‌رفت‌، ولی دولت انقلابی آقای رئیسی برخلاف خواسته آمریکا روی کار آمد و توانست بخشی از این مین‌های کار گذاشته را خنثی کند و علت عصبانیت دشمنان همین موفقیت دولت جدید است.
روزبه
* آمریکای جنایتکار که در خیلی از کشورها با قلدری کار خود را پیش برده تصور می‌کند ایران هم مثل آن کشورهاست که بخواهد با زور خواسته خود را در برابرش به کرسی بنشاند و با زبان تهدید سخن ‌بگوید. البته بیش از چهار دهه است که ایران را آزموده و از اقتدار ایران سیلی هم خورده است. اگر عاقلانه به سمت پذیرش خواسته‌های ایران و عملی کردن آنها بیاید امیدی هست توافقی صورت گیرد و الا اگر بخواهد از مواضع بالا برخورد کند اولاً هیچ توافقی صورت نمی‌گیرد در ثانی هیچ غلطی هم نمی‌تواند بکند.
زارعی‌نژاد
* برخی روزنامه‌های زنجیره‌ای به جای این که به اقتدار نظام کمک کنند و به تیم مذاکره‌کننده توصیه کنند که مبادا از اصول عقب‌نشینی کند و باج به دشمن بدهد گویا سخنگوی کاخ سفیدند و اظهار می‌دارند حالا که آمریکا کوتاه نمی‌آید، ایران کوتاه بیاید! یعنی مثل دولت قبل که زبان دنیا را بلد بود جمهوری اسلامی فقط بگوید چشم هرچه آمریکا می‌خواهد! واقعا این جهالت و حماقت است یا رذالت و پستی؟
نامجویی
* شهید بهشتی واقعا مظلوم بود و هست. این که یک عالم دینی، صاحب‌اندیشه، اهل منطق و استدلال و اهل تعامل با جوانان و دلسوز به حال آنان را در آن زمان رهبر چماقداران می‌نامیدند و فتنه گران در این زمان او را طرفدار فتنه معرفی کنند نشانه استمرار مظلومیت آن مرد بزرگ است.
اقبالی
* مرحوم علامه محمدتقی جعفری در کتاب «امام حسین شهید فرهنگ پیشرو انسانیت» گفته قدرتمندترین افراد کسی است که قدرت مالکیت بر خود را داشته باشد و بالعکس اگر کسی مالک همه دنیا باشد ولی از مالکیت بر خویشتن محروم باشد چنین شخصی را باید ناتوان‌ترین افراد محسوب کرد.
آتشکار
* آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها باید تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند منافع ایران و حقوق بین‌الملل را در نظر بگیرند یا دنبال زورگویی هستند. اگر درست و در مسیر حق و منطقی رفتار کنند توافق دست‌یافتنی است و الا ایران برای زورگویی آنها تره خرد نخواهد کرد و قدرت درهم کوبیدن آن را هم دارد.
یعقوبیان
* واقعیت این است که دشمنان ایران از آمریکا گرفته تا اسرائیل و کشورهای اروپایی برای محکوم کردن ایران در پرونده هسته‌ای مدرک قابل ارائه و محکمه‌پسندی در دست ندارند‌، ولی گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را مامور کرده‌اند که برای تحت فشار قرار دادن کشورمان به بهانه‌های مختلف با پرونده ایران بازی کند. ولی مطمئنم از این بازی کثیف هم خسته و متضرر خواهند شد.
صبح روان
* همیشه رسم بر این بوده که کشورها برای پایان دادن به جنگ‌ها از طریق مذاکره تلاش می‌کردند‌، ولی الان می‌شنویم که جانسون نخست‌وزیر انگلیس به رئیس‌جمهور اوکراین برای یافتن راه‌حل برای پایان بخشیدن به جنگ از طریق مذاکره هشدار داده است. با این حساب معلوم شد کاسبان جنگ اوکراین چه کسانی و چه کشورهایی هستند.
فتحیان
* با توجه به شروع مجدد مذاکرات هسته‌ای عرض می‌کنم ایران نشان داده عزتمندانه رفتار می‌کند و زیر بار فشار نمی‌رود. در تمام مذاکرات سیاسی و فنی صورت‌گرفته، فقط این طرف مقابل است که باید تصمیم بگیرد منافع ایران را رعایت کند.
صاحبکار
* خشکسالی در کشور جدی است امیدواریم با امکانات و فناوری‌های بومی که برای باروری ابرها تهیه، تولید و ساخته شده است این مشکل به حد‌اقل برسد.
هادی‌زاده
* آمریکای جنایت‌پیشه و جنایتکار طی عمر کوتاه خود بیش از 62 کودتا در کشورهای دنیا داشته است و چه قدر نیز تلاش برای کودتا داشته ولی موفق نشده است. ایران اسلامی یکی از کشورهایی است که با طراحی کودتای نوژه و حتی با ورود نظامی به طبس و... نه تنها موفق به سرنگونی نظام برخاسته از اراده اسلامی مردم نشد بلکه با کلی خسارت و آبروریزی از معرکه‌ گریخت. این‌چنین قدرت ضدبشری وقتی از حقوق بشر سخن می‌گوید فقط حالت تهوع به شنونده دست می‌دهد!
عبدالملکی
* دبیرستان علمیه در منطقه 12 میدان بهارستان بیش از 120 سال قدمت دارد. نام‌آوران بزرگی در این دبیرستان تحصیل کرده و امروز از دنیا رفته‌اند. وجود مدارک تحصیلی بسیاری از گذشتگان در این مدرسه به آن حالت موزه را داده است. با کمال تأسف گفته می‌شود آموزش و پرورش منطقه تصمیم به انحلال و از بین بردن این هویت و اثر فرهنگی گرفته است. اگر چنین خبری درست باشد باید مسئولان بالاتر در آموزش و پرورش از این کار ممانعت کنند.
یاوری
* تاریخ کوتاه 200ساله آمریکا که مثل ایران سابقه تمدنی 7 هزار ساله ندارد سرشار از تهاجم، تجاوز و اشغال کشورها و کودتاها و قتل‌عام مردم بی‌گناه است. آن وقت چنین کشوری از حقوق بشر سخن می‌گوید. واقعا اگر ذره‌ای عقل داشتند باید دهانشان را ببندند و از هرچه حرف می‌زنند دیگر از حقوق بشر سخن نگویند. زندان‌های مخوف گوانتانامو و ابوغریب و شکنجه‌های وحشیانه و زندانیان را در برابر سگ‌های درنده رها کردن در طول تاریخ جهان بی‌سابقه است. ‌ای لعنت بر حقوق بشر آمریکایی.
واضحی‌فر
* جنایت‌های بزرگ آمریکایی‌ها مانند به شهادت رساندن سردار سلیمانی موجب شکست آنها در تمام حوزه‌ها شده است. واقعیت این است که آمریکا مجبور شده ظاهری پیروزمندانه از خود نشان بدهد ولی پشت این ظاهر پیروزمندانه شکستی بزرگ نهفته است.
یزدانی‌پور
* بسیار ساده‌لوحانه است که فکر کنیم مشکلات مملکت با مذاکره مستقیم با آمریکا حل می‌شود. آقای ظریف که با همتای آمریکایی خود قدم زد چه‌چیزی جز فریب و ضرر به دست آورد؟
دزفولی
* تاکنون غربی‌ها چندین‌بار برای احیای برجام و بازگشت ایران به توافق مورد پسند و رضایت خود ضرب‌الاجل مشخص کرده بودند ولی نتیجه نگرفتند و مجبور به همراهی شدند. امروز هم وضعیت همان است و نباید از حقوق خود کوتاه بیاییم.
صانعی
* دولت یازدهم فقط روی بسته شدن توافق تمرکز داشت و تقریبا برای بعد از توافق و امکان بهره‌مندی ایران از توافق فکر‌ی نمی‌کرد. لذا دیدیم که برجام به خسارت محض برای ما تبدیل شد. اکنون هم دولت، قبل از هرتوافقی باید به بعد از آن بیندیشد و الا صرف احیای برجام مشکل‌گشا نیست.
کارجویی
* گروه 7 در پایان نشست خود آنچه مستحق خودشان بود با فرافکنی نثار ایران کردند. آنها در واقع خباثت، شیطنت و بدعهدی خود را به اثبات رساندند. معلوم شد با این قاتل میلیون‌ها انسان در یمن، عراق، سوریه، افغانستان، فلسطین و... نمی‌توان عهدی منعقد کرد.
دشتبان‌زاده
* آزاد راه تهران قم نیازمند لکه‌گیری و ترمیم است مسئولین امر نسبت به رفع مشکل اهتمام ورزند.
5924---0930
* متأسفانه بار دیگر سگ‌های ولگرد جان کودک 4 ساله دیگری را گرفتند. از تمامی شهرداران شهرهای کشور درخواست می‌شود برای جمع‌آوری و مهارسگ‌های ولگرد تدبیری نمایند تا شاهد حوادث غمبار این روزها نشویم. تکلیف افراد فاقد وجدانی را هم که با مزاحمت در این زمینه جان شهروندان را به خطر ‌انداخته‌اند باید معلوم کرد.
غلامی