kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۵۰۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲

فرمانده صهیونیست: تمام نقاط راهبردی ما در تیررس موشک‌های حزب‌الله است

 
 
 
فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی هم اذعان کرد که مقاومت لبنان توان آن را دارد «نقاط راهبردی اسرائیل» را هدف قرار دهد.
در حالی که مناقشه بر سر میدان گازی «کاریش» در آب‌های محل اختلاف لبنان و رژیم آپارتاید اسرائیل، بار دیگر تهدید حزب‌الله را علیه رژیم اشغالگر جدی‌تر و نزدیک‌تر کرده است، نگرانی در میان صهیونیست‌ها تشدید شده است و هر از گاهی رسانه‌ها یا یکی از از مقامات صهیونیستی این نگرانی را بروز می‌دهد.
در همین مورد المیادین به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داد که «عمیر آویوی» سرهنگ ارتش ذخیره اسرائیل معتقد است حزب‌الله توانایی هدف قرار دادن اهداف راهبردی در اسرائیل را دارد. وی تأکید کرد که دلیل اصلی این توانایی، صدها پهپادی است که حزب‌الله به منظور انجام این حملات در اختیار دارد. همچنین رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند، هدف پهپادهایی که حزب‌الله به سمت میدان کاریش شلیک کرد ارسال پیامی برای اسرائیل بود که مفاد آن این است باید به خواسته‌های ما جواب بدهید. حزب‌الله لبنان قادر است در آنِ واحد با صدها پهپاد به اهداف استراتژیک در اسرائیل حمله کند. سایت «والا»رژیم صهیونیستی نیز در این باره خبر داده که: «عملیات حزب‌الله برای مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی و دامنه نیروهایی که ارتش اسرائیل برای حمایت از منطقه و مقابله با تهدیدات دیگر اختصاص می‌دهد، پیامدهای مهمی دارد. همچنین کارکنان میدان گازی کاریش دیگر احساس امنیت نمی‌کنند چراکه امروز دیدند که حزب‌الله اگر تصمیم بگیرد هدف پهپادها را از نظارت به حمله تغییر دهد یا موشک‌ها را به سمت سکو شلیک کند چه اتفاقی می‌افتد.» به گزارش ایسنا، رسانه‌ها اعلام کردند، حزب‌الله توانایی‌ها و امکاناتی دارد که بسیار بااهمیت‌تر از امکاناتی است که در روز گذشته آن را نشان داد. هدف اصلی آن ارسال پیام بود نه ضرر رساندن. حرف آخر درباره نبرد بر سر آب‌های اقتصادی هنوز گفته نشده و احتمالا ادامه داشته باشد. حفاظت از سکوی گازی کاریش که در ۱۰۰ کیلومتری ساحل قرار دارد پیچیده‌تر از حفاظت از سکوی لفیتان است که در ۱۰ کیلومتری ساحل است.
تهدید اصلی علیه میدان گازی کاریش
در حالی‌که رژیم موقت صهیونیستی روز شنبه از رهگیری چند پهپاد متعلق به حزب‌الله لبنان خبر داد، اما مقامات ارتش این رژیم تصریح کردند که این هواپیماها هدف آسانی برای رهگیری هستند و تهدید حیاتی که باید با آن مقابله کنند موشک پیشرفته «یاخونت» حزب‌الله و سوریه است. به گزارش فارس، به گفته مقام‌های ارشد رژیم موقت صهیونیستی، تهدید اصلی موشک‌های کروز یاخونت است که در زرادخانه ارتش سوریه نیز قرار دارد. این موشک‌ها بسیار سریع پرواز می‌کنند و به اپراتورهای سامانه موشکی زمان برای تصمیم گیری نمی‌دهند.
اعتراف رسانه‌های اسرائیلی به ناکامی رژیم صهیونیستی
خبر دیگر آنکه رسانه‌های اسرائیلی از ناکامی رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن پهپادهای حزب‌الله خبر دادند. به گزارش ایرنا، مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین روز دوشنبه به نقل از رسانه‌های اسرائیلی نوشت: «نیروی هوایی رژیم صهیونیستی برای سرنگونی پهپادهای حزب‌الله برفراز سکوی میدان گازی «کاریش» با مشکل مواجه شدند و یکی از موشک‌ها هدف خود را از دست داد.»