kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۵۰۰۸
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲

کوتاه از سراسر جهان

 
 
 
امارات
فارس: منابع رسانه‌ای روز دوشنبه، از وقوع یک آتش‌سوزی در نزدیکی ساختمان‌های واقع در خیابان فرودگاه ابوظبی در امارات خبر دادند. این آتش‌سوزی که در خیابان فرودگاه ابوظبی به وقوع پیوسته، «گسترده» عنوان شده اما جزئیات بیشتری از آن منتشر نشده است. 
عراق
شفق نیوز: ائتلاف دولت قانون از معرفی «نوری مالکی» رئیس‌ائتلاف «دوله القانون»، برای تصدی پست نخست‌وزیری عراق خبر داده است. وی در نشست یکشنبه شب با اعضای فراکسیون این ائتلاف به بررسی جدیدترین تحولات سیاسی کشور پرداخته بود. مالکی با اشاره به اینکه در چارچوب هماهنگی کمیته‌هایی برای انجام مذاکرات با نیروهای فعال در جریان سیاسی تشکیل شده، ابراز امیدواری کرده بود که این کمیته‌ها به نتایجی برسند که منجر به نشانه‌هایی در تشکیل دولت جدید پس از پایان تعطیلات عید قربان شود. 
انگلیس
ایسنا: ارتش انگلیس شامگاه یکشنبه از هک شدن حساب کاربری خود در دو شبکه اجتماعی توئیتر و یوتیوب خبر داد. وزارت دفاع انگلیس همچنین اعلام کرده که تحقیقات در این رابطه در جریان است. کانال یوتیوب ارتش انگلیس ویدئوهایی را درباره رمز ارزها و ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی نشان داد و حساب رسمی توئیتر ارتش انگلیس هم پست‌هایی را مرتبط با رمز ارزی NFT بازتوئیت کرد. حمله سایبری علیه ارتش انگلیس جدیدترین حادثه هکری است که این سازمان را تحت تاثیر قرار داده است.
سودان
خبرگزاری فرانسه: اعتراضات سودانی‌ها در خیابان‌های خارطوم، پایتخت این کشور و مناطق اطراف آن یکشنبه برای چهارمین روز پیاپی ادامه داشت. همزمان با اعتراضات در سودان، نیروهای ارتش و نیروهای واکنش سریع در مسیرهای اصلی شهر خارطوم مستقر شده و خودروهای زرهی خود را مستقر کردند، همچنین در دو روز گذشته نیروهای امنیتی سودان سعی کردند تظاهرکنندگان را با استفاده از فشار آب و گاز اشک‌آور پراکنده کنند.
ترکیه
خبرگزاری صدا و سیما: ترکیه با حملات هوایی، غیرنظامیان دهوک عراق را هدف قرار داد. جنگنده‌های ترکیه بار دیگر محله‌های مسکونی شهرستان العمالیه در استان دهوک کشور عراق را بمباران کردند. به گفته منابع رسانه‌ای و شاهدان عینی، جنگنده‌های ترکیه العمالیه را هدف قرار دادند که به خسارت‌های مادی زیادی منجر شد. ترکیه این حملات هوایی را با ادعای تحت تعقیب قرار دادن نیروهای حزب «پ.ک.ک» انجام می‌دهد.