kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۵۰۰۴
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸

واکنش کاربران جهان عرب به بازخوانی سرود «سلام فرمانده»

کاربران جهان عرب به ویژه لبنان و عراق در فضای مجازی به سرود «سلام فرمانده» واکنش نشان دادند، به طوری که هشتگ سلام فرمانده و سلام یا مهدی، چند روز است که در توئیتر ترند شده است.
 
 
 
 
به گزارش خبرگزاری مهر، اطلاع از آنچه در لایه‌های غیررسمی کشورهای عربی می‌گذرد برای مخاطب همواره جذاب و مفید بوده است. رصد شبکه‌های اجتماعی مانند توئیتر می‌تواند حقایقی واقعی از جهان عرب را برای مخاطب ایرانی بازگو کند. این روزها کاربران جهان عرب به ویژه لبنان و عراق در فضای مجازی به سرود «سلام فرمانده» واکنش نشان داده‌اند، به طوری که هشتگ سلام فرمانده و سلام یا مهدی، نام عربی این سرود، چندین روز است که در توئیتر لبنان و عراق ترند است. این سرود به زبان‌های مختلفی از جمله عربی بازخوانی شد. در ادامه چند نمونه از این واکنش‌ها می‌آید.
 پیام سرود «سلام فرمانده»؛ روز رهایی نزدیک است
تصویر یک دختر لبنانی هنگام اجرای نسخه عربی سرود «سلام فرمانده» در کشورش بسیار در شبکه‌های اجتماعی مورد بحث قرار گرفت. دوربین‌ها تلاش این دختر لبنانی برای حفظ حجابش را رصد کردند و تصاویر وی در فضای مجازی با واکنش‌های مثبت گسترده‌ای روبه‌رو شد.
یک کاربر عرب در توئیتر با انتشار تصویر این دختر نوشت: «امام زمان(عج) ما را این‌گونه می‌خواهد و با این عفاف زینبی برای ظهور امام آماده می‌شویم.»
در مواجهه استکبار جهانی حتی وزش نسیم را باید سیاسی کرد
یک خبرنگار لبنانی نوشت: «بله، سلام فرمانده یک پیشینه سیاسی دارد، یا شاید اکنون، با توجه به باور و ارزشی که برای امام زمان(عج) قائل هستیم، رویکردی سیاسی به خود گرفته است و هرگز نباید آن را پنهان یا توجیه کرد. در مواجهه استکبار جهانی حتی وزش نسیم را باید سیاسی کرد و مهم‌ترین چیزی که باید به کودکان‌مان بدهیم این است که به آنها بیاموزیم دشمن‌شان کیست.»
روز رهایی نزدیک است
یک فعال رسانه‌ای کویتی نیز نوشت: «کودکان ایران، آذربایجان، پاکستان، عراق و لبنان و کشورهای دیگر با سر دادن سلام فرمانده و سلام یا مهدی و گردهمایی در میادین، قلب‌هایمان را سرشار از یقین کردند که روز رهایی نزدیک است.»
سرودی همچون پهپادهای حزب‌الله
یک کاربر لبنانی سرود سلام فرمانده را به ارسال موفقیت‌آمیز پهپادهای حزب‌الله به منطقه گازی کاریش که رژیم صهیونیستی آن را اشغال کرده ربط داده است و نوشته: «با نغمه سرود قدسی سلام یا مهدی، پهپادهای مقاومت، دشمن و اهدافش را به چالش کشید،‌ای بیچاره‌ها شما نمی‌دانید با چه کسی طرف هستید!»
پای عهد ولایت
یک کاربر بحرینی هم با هشتگ سلام فرمانده، درباره تصویر رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران که در دست کودکی مشاهده می‌شود نوشته: «با تو عهد بستیم.»
زینب حمزه نیز با انتشار تصویری از کودکان شرکت‌کننده در بازخوانی این سرود نوشت: «بامزه‌ترین و قشنگ‌ترین دختری که امروز دیدم، علاوه‌بر اینکه سرود را حفظ کرده به دوستش احترام درست را یاد می‌داد.»
درود به دوستان و پیام به دشمنان
علی بن یقطین کاربر عراقی هم نوشته: «سرود سلام فرمانده از جنوب لبنان... ‌ای ملت بزرگ، از عراق بر شما درود می‌فرستیم.»
إسرا الفاس خبرنگار لبنانی خطاب به دشمن نوشت: «قوی باشید و حالا از حال نروید، این فقط منطقه صور است یعنی تازه اول راه هستیم و همان‌طور که مشخص است تعداد شیعیان زیاد است.»
همچنین هزاران نفر از مردم لبنان با حضور در استادیوم باستانی شهر صور، روز جمعه گذشته، نسخه لبنانی «سلام فرمانده» را اجرا کردند. کودکان عراقی نیز در کنار مزار شهید ابومهدی المهندس در نجف اشرف این سرود را اجرا کردند.