kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۵۰۰۳
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸

سرود «سلام فرمانده» با حضور هزاران نفر در جنوب لبنان برگزار شد

نسخه لبنانی سرود «سلام فرمانده» در شهرک امام خمینی(ره)، واقع در شهر «زوطر» در جنوب لبنان با حضور هزاران نفر اجرا شد.
 
 
 
به گزارش فارس، هزاران لبنانی در شهرک امام خمینی(ره) واقع در شهر جنوبی زوطر در مراسم اجرای سرود «سلام یا مهدی» (نسخه لبنانی سرود سلام فرمانده) شرکت کردند.
به نوشته پایگاه خبری شبکه العهد، بیش از ۲۰ هزار کودک و نوجوان با والدین خود و خانواده‌های شهدا و مجروحان و بسیاری از مشتاقان امام زمان(عج) از روستاهای اطراف در مراسم «سلام یا مهدی» در شهرک امام خمینی(ره) شرکت کردند. بر اساس این گزارش، اجرای سرود «عاهدناک إمام زمانی» نسخه لبنانی سرود «سلام فرمانده» با برافراشتن پرچم بزرگ مسجد جمکران در صحن ورزشگاه این شهرک آغاز شد و با شور و شوق و هماهنگی و همکاری تمامی شرکت‌کنندگانی که چشمانشان از حسرت اشک‌آلود بود و با قلب و زبان به امام زمان(عج) سلام می‌دادند، برگزار شد.
این دومین تجمع بزرگ در لبنان است که طی آن سرود «عاهدناک إمام زمانی» اجرا می‌شود. جمعه پیش نیز این سرود در استادیوم باستانی شهر «صور» با حضور صدها نفر از مردم این کشور برگزار شد.
منابع لبنانی گزارش دادند که این سرود توسط انجمن پیشاهنگی امام مهدی(عج) به عنوان نسخه لبنانی سرود «سلام فرمانده» تولید شده است.
خروش «سلام فرمانده» از جوار حرم امام حسین(ع) تا مقر سابق داعش
نسخه عربی «سلام فرمانده» در شهرهای مختلف عراق در حال اجراست و نه تنها کودکان و نوجوانان بلکه سایر افراد از شیعه و سنی تا عرب و کُرد در این کشور کنار یکدیگر جمع شده و نوای سلام یا مهدی(عج) سر می‌دهند.
در کشور عراق نیز سرود سلام فرمانده این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته و به نوعی کودکان عراقی در هر گوشه و کناری این سرود را زمزمه می‌کنند؛ تا جایی که در روزهای گذشته این سرود در بصره، ناصریه، بغداد و موصل اجرا شده است.
به گزارش فارس، در روزهای اخیر خواننده بحرینی سرود «سلام یا مهدی» که نسخه بحرینی سرود «سلام فرمانده» است، با حضور در عراق، جوانان و نوجوانان شهرهای مختلف این کشور را دور هم جمع کرده و نوای «سلام یا مهدی» سر می‌دهد. بر همین اساس، نسخه عربی «سلام فرمانده» در حرم امام حسین علیه‌السلام اجرا شد و جمعی از زائران و خادمان حرم حسینی با کودکان همراه شده و «سلام فرمانده» را همخوانی کردند. علاوه‌بر این، در «طوزخرماتو» که قومیت‌های مختلفی از ترکمان، کردها و اعراب حضور دارند، سرود «سلام فرمانده» اجرا شد و نه تنها کودکان و نوجوانان، بلکه افراد بزرگسال نیز با در دست داشتن تصاویری از شهدای مقاومت، این سرود را هم‌خوانی کردند.
«طوزخرماتو» یکی از شهرهای استان صلاح الدین است که در برهه‌ای به عنوان مقر داعش شناخته می‌شد، اما با کمک نیروهای مقاومت این منطقه از لوث داعش پاک‌سازی شد و اکنون در امنیت کامل است.
نکته جالب در اجرای سرود «سلام فرمانده» در «طوزخرماتو» عراق این است که بیشتر مردم این شهر از اهل سنت هستند اما با توجه به علاقه بسیاری از مردم این شهر به خاندان پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌وآله، همه افراد کنار هم جمع شده و «سلام فرمانده» را خواندند. این سرود وحدت مسلمانان عراق را بار دیگر به نمایش گذاشت.