kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۹۹۷
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸

کتاب فرماندهی که رهبر انقلاب او را «شهید پیشرو» معرفی کردند رونمایی می‌شود(اخبار ادبی و هنری)

آیین رونمایی کتاب «آقاسعید»؛ برگ‌هایی از زندگی و زمانۀ شهید سیدمحمدسعید جعفری، چهارشنبه این هفته با حضور احمد شاکری؛ نویسنده و منتقد ادبی، محمدعلی صمدی؛ پژوهشگر دفاع مقدس، محمدمهدی همتی، نویسنده کتاب و عبدالصالح جعفری، فرزند شهید جعفری برگزار می‌شود.
 
 
 
در بخشی از مقدمه این کتاب به قلم نویسنده درباره شهید جعفری آمده است: «مقام معظم رهبری در سفر به استان کرمانشاه، در مهر ۱۳۹۰، سه بار به شهید سیدمحمدسعید جعفری اشاره کردند... این اشارۀ مکرر به شهید سیدمحمدسعید جعفری، برای کرمانشاهی‌ها معنایی متفاوت داشت؛ معنایی بیش از تجلیل رهبر انقلاب از یکی از شهدای شاخص استان. آقاسعید تنها سی‌وشش روز پس از آغاز جنگ تحمیلی به شهادت رسید؛ اما عرصۀ فعالیت‌هایش قبل و بعد از انقلاب چندان گسترده بود و چنان بر فضای فرهنگی و اجتماعی و سیاسی کرمانشاه اثر گذاشت که حتی با گذشت چهل سال از شهادتش، همچنان در یک‌سو طرفدارانی جدی و در سوی دیگر مخالفانی سرسخت دارد. چنین شد که تصمیم گرفتیم برای شناخت و سپس معرفی او تلاشی آغاز کنیم.»
براساس این گزارش، آیین رونمایی کتاب «آقاسعید»، چهارشنبه 15 تیر، ساعت 14:30 در سالن شهید عاشوری موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود.