kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۹۸۱
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸
استاندار:

فرآیند ساخت منازل زلزله‌زدگان هرمزگان تا ۱۰ روز آینده آغاز می‌شود

 
 
 
استاندار هرمزگان گفت: پیش‌بینی می‌شود فرآیند ساخت منازل جدید منطقه زلزله‌زده بندرلنگه تا ۱۰ روز آینده آغاز شود. 
به گزارش ایسنا، مهدی دوستی دیروز در تشریح این خبر، افزود: تاکنون ۲۵۰ کولر در چادرهای زلزله‌زدگان نصب شده است و برای رفع مشکل اسکان مردم تلاش داریم در یکی دو روز آینده برای اسکان آنها کانکس تهیه کنیم. دوستی با بیان اینکه ماشین‌آلات و تجهیزات موردنیاز برای آواربرداری به‌اندازه کافی در منطقه وجود دارد و در این خصوص مشکلی نداریم، ادامه داد:  به مردم اطمینان می‌دهم، دولت در کنار آنان خواهد ماند و تا به آرامش رسیدن مردم و باز‌سازی منازل مسکونی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد. 
وی بیان داشت: تمامی ارگان‌های دولتی، خیرین و مردم شریف برای بحث کمک‌رسانی همکاری لازم را دارند، اصل بر این است که به این چند ساعت اکتفا نکنیم و به کمک‌رسانی‌هایمان ادامه دهیم و حداقل دو یا سه هفته‌ای پیگیری حل مشکلات مردم باشیم.
 اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به مناطق زلزله زده هرمزگان
رئیس‌بنیاد مسکن کشور هم گفت: پیشنهاد بنیاد مسکن برای ساخت مسکن در مناطق زلزله زده روستایی هرمزگان ۲۰۰ میلیون تومان وام
و ۵۰ میلیون تومان بلاعوض بوده است.
اکبر نیکزاد در برنامه گفت‌و‌گوی ویژه خبری افزود: در روستاهای زلزله‌زده هرمزگان ۱۱۹۶ پرونده تشکیل شد که با پرونده‌هایی که در شهرها انجام شد حدود ۱۴۵۰ پرونده تشکیل شده است که پیشنهاد وام و بلاعوض روز یکشنبه با فوریت تهیه و به ستاد حوادث ارسال شد.
نیکزاد ادامه داد: دولت یکشنبه ۵۰ میلیارد تومان به فوریت تخصیص داد تا روند پیش برود و احتمالاً چهارشنبه همین هفته مصوبه وام و بلاعوض این مناطق در دولت مصوب شود.