kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۹۶۵
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸

آغاز رسمی بیست‌ودومین دوره لیگ برتر از ۲۱ مرداد

 
 
 
سازمان لیگ فوتبال زمان شروع لیگ برتر بیست و دوم و همچنین سوپرجام را اعلام کرد.
سازمان لیگ فوتبال دیروز بعد از بررسی‌های متعدد اعلام کرد لیگ برتر بیست و دوم روز جمعه 21 مرداد 1401 آغاز خواهد شد. همچنین قرار شده دیدار سوپرجام فصل گذشته فوتبال میان استقلال و نساجی قبل از شروع نیم فصل دوم برگزار شود.مسئولان کمیته مسابقات سازمان لیگ از مدت‌ها قبل برای برنامه مسابقات فصل جدید فوتبال و تقویم بازی‌ها در کشمکش بودند. در این خصوص سازمان لیگ قصد داشت با برگزاری جلسات مختلف طوری بازی‌ها را برنامه‌ریزی کند که هم باشگاه‌ها راضی باشند و هم خدشه‌ای به برنامه‌های تیم ملی قبل از جام جهانی وارد نشود.
از این رو بعد از برگزاری جلسه هم‌اندیشی با نمایندگان باشگاه‌ها و همچنین مشورت با دراگان اسکوچیچ قرار بر این شد که بیست و دومین دوره لیگ برتر فوتبال از روز جمعه 21 مرداد ماه شروع شود و تیم‌ها رقابت‌هایشان را استارت بزنند.
مهم‌ترین بحث درباره برگزاری سوپرجام فصل گذشته میان استقلال و نساجی به عنوان قهرمان‌های لیگ برتر و جام حذفی بود. گفته می‌شد این مسابقه قبل از شروع مسابقات لیگ برتر برگزار خواهد شد اما با توجه به تقویم فشرده،‌ سازمان لیگ تصمیم گرفت این مسابقه را به تعطیلات نیم فصل لیگ ببرد و قبل از شروع نیم فصل دوم برگزار کند.همچنین با توجه به اینکه اردوی تیم ملی فوتبال با نظر دراگان اسکوچیچ قبل از فیفادی برگزار می‌شود، تعطیلی تیم‌ها بعد از هفته ششم بیشتر شد. بر این اساس اردوی تیم ملی از روز 20 شهریور تا 5 مهرماه برگزار خواهد شد و تیم‌ها در این مدت در استراحت خواهند بود و بعد رقابت‌ها را ادامه خواهند داد.
طبق برنامه‌ریزی سازمان لیگ، مسابقات لیگ برتر تا قبل از جام جهانی 2022 قطر به نیم فصل می‌رسد و بعد از جام جهانی نیز دور برگشت مسابقات و همچنین سوپرجام انجام خواهد شد.