kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۹۶۲
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸

خواندنی از ورزش ایران

 
 
* کادر سرپرستی ایران در قونیه به سر می‌برند و قرار است عصر دیروز ثبت‌نام نهایی کاروان ایران را انجام دهند. ۱۱۰ ورزشکاران زن و ۱۶۹ ورزشکار مرد برای این دوره از بازی‌ها ثبت‌نام می‌شوند. این بازی‌ها به طور رسمی از ۱۸ مرداد آغاز می‌شود البته مسابقات رشته‌های تیمی از ۱۲ مرداد آغاز خواهد شد.
* مسابقات دوچرخه‌سواری پیست قهرمانی جوانان جهان در سرزمین‌های اشغالی برگزار می‌شود و داور بین‌المللی ایران با وجود دعوت به این مسابقات از حضور در این رقابت‌ها اعلام انصراف کرد.مجید ناصری از سوی اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری برای قضاوت در این مسابقات دعوت شده بود که حاضر نشد قضاوت در این رقابت‌ها را بپذیرد. ناصری در مسابقات مهمی از جمله قهرمانی جهان و بازی‌های المپیک توکیو نیز قضاوت کرده است.
* پس از درگیری لفظی علیرضا دبیر رئیس‌فدراسیون کشتی با محمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش پیرامون موضوع بودجه، مسئولان وزارت ورزش با توجه به مشورت‌ها و بررسی‌های به عمل آمده، تصمیم به ایجاد تغییراتی در تفاهم‌نامه با فدراسیون‌ها گرفتند. در واقع برخی مفاد تفاهم‌نامه تغییر می‌کند و در قالبی جدید به فدراسیون‌ها ارائه خواهد شد.قرار است فدراسیون‌هایی که این تفاهم‌نامه را امضا کرده‌اند، اصلاحیه‌ای روی تفاهم‌نامه آنها قرار بگیرد تا مشکلی در پرداخت و دریافت بودجه وجود نداشته باشد. وزارت ورزش برای پرداخت به فدراسیون‌های در سال 1401 مبلغ 630 میلیارد تومان در نظر گرفته است. مجلس نیز به صورت مجزا از این مبلغ، یک بودجه 315 میلیارد تومانی را به تصویب رسانده و قرار است این پول در اختیار تعدادی از فدراسیون‌های منتخب قرار بگیرد.
* بیش از سه هفته از برگزاری انتخابات پُرحاشیه فدراسیون سوارکاری می‌گذرد اما تا به امروز وزارت ورزش نه برای گزینه منتخب مجمع حکم ریاست صادر کرده و نه سرپرستی تعیین کرده است!